2009.08.02. 17:42
Turi és Spici felborult, Hadik az ötödik
<p>Turi és Spitzmüller is balesetet szenvedett<br /> szombaton, így a "mázlista" Herczig<br /> előtt Turán nyerte a 42. Allianz Rallyet<br /> Pécsett.</p>
A versenyen az élmezőny neves
pilótái közül Turi
Tamás, Spitzmüller
Csaba, majd Aschenbrenner
György is idő előtti
búcsúra kényszerült.
Már-már az „unalmas”
jelző is elhangzott szombat délelőtt
(a viadal első napján) annak
kapcsán, hogy a néhol az aszfaltot is
csaknem megolvasztó hőségben a
Herczig Norbert, Baranyai
László duó sorra nyerte a
gyorsaságikat. Már amelyiket
értékeltek is. Kisebb-nagyobb balesetek
miatt ugyanis a
Nyárásvölgy–Hetvehely
szakaszt kétszer (a 3. és a 6.
gyorsként) is etappá kellett
minősítenie Büki
Ernő versenyigazgatónak.
Turi és Spici
Az első körben a Turi,
Tóth duó a Subaru
Impreza WRC-vel, jó százötvenes
tempónál az árokban landolt.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy
bár az autó a
felismerhetetlenségig összetört, a
pilóták gyakorlatilag
sértetlenül megúszták a
hatalmas csattanást. (A pilótát
ugyan enyhe agyrázkódás
gyanújával kivizsgálásra
kórházba
szállították, de neki sem esett
komoly baja.) Mint a következő kör
végére kiderült,
rájárt a rúd
Nyárásvölgyre: a 6.
gyorsaságin ismét a sor elején
történt baleset. Előbb a mezőny
élén autózó
Herczig talált telibe egy
rönköt, amitől azonnal defektet kaptak,
és bár lejöttek, jó
másfél perccel rosszabbat mentek
előző körbeli
idejüknél.
Nem járt ekkora szerencsével ezt
követően a miskolci
Spitzmüller,
Kazár páros (Hell
Racing Team), akik nem sokkal a rajt után
az erdőben kötöttek ki a Mitsubishivel.
A címvédő kettős egy
másfajta abroncsot szeretett volna
kipróbálni, ám a guminak nem volt
megfelelő a tapadása... A szemtanúk
szerint előbb háttal, majd az autó
orrával ugrottak egy vizes betonárokba,
amiből már önerőből nem
tudtak kijönni. A pilótáknak ugyan
nem esett bajuk, ám a műszaki mentés
meglehetősen hosszúra nyúlt.
Tetézte a bajt, hogy ekkor megszakadt a
rádiókapcsolat is a rajt
és a stop között, így jó
50 perc csúszás után a
versenyigazgató kénytelen volt ezt a
szakaszt másodjára is etapnak
minősíteni
Közjáték
A hetedik gyorsaságin a kiesők
listája
Aschenbrennerékkel
bővült, akik a cél előtti
tempós kanyarban, hátsó defektet
kaptak. Utána még két balos
kanyart kellett volna abszolválni, azonban ez
nem sikerült. Kétszer átfordultak,
de szerencsére talpon álltak meg.
Mindezek után az addig is jól
teljesítő Turán
Frigyes élt a felkínált
lehetőséggel és
Herczigék újabb
defektjét kihasználva a 7. gyorson a
Peugeot 307 WRC-vel magához ragadta a
vezetést, amelyet aztán a további
két szakaszon és másnap sem
engedett ki a kezéből, és megnyerte
a versenyt.
Ezzel Herczig megerősítette vezető
helyét Spiciék
előtt összetetben.
Kínos
közjáték
Asiék autóján az első
futómű nem állt túl
jól, próbálták
megjavítani a hibás alkatrészt,
azonban nem sikerült. Az esetet azonban egy
egyelőre nem tisztázott
közjáték követte: az
Asiékkal csatázó Ranga
László testvére,
Ranga Péter le szerette volna
fotózni a szakasz után - szerinte -
tiltott szervizre készülő
Asiékat, és ennek kapcsán
összetűzésbe keveredtek a csapatok.
Rangáék verziója szerint Asi ekkor
megütötte egy kerékkulccsal ifjabb
Rangát - Asiék szerint a
sérülést nem tőlük
szerezte, hanem talán, amikor megbotlott... Az
biztos, hogy Ranga Péter a versenyorvossal
hivatalos látleletet vetetett vérző
sípcsontjáról és enyhe
zúzódást mutató
oldaláról, az esetleges
folytatásról azonban egyelőre egyik
féltől sem sikerült
információt szereznünk...
42. Allianz Rallye Pécs
végredménye (élcsoport, nem
hivatalos):
1. Turán, Zsiros (Peugeot 307 WRC),
2. Herczig N., Baranyai (Subaru Impreza S11
WRC),
3. ifj. Érdi, Rubóczky (Subaru Impreza
WRC),
4. David, Beldie (románok, Mitsubishi Lancer Evo
IX),
5. Hadik, Juhász I. (Subaru Impreza N12),
6. Osváth, Farnadi (Mitsubishi Lancer
Evo),
(A Nyírség Ralira augusztus
végén kerül sor.)