2010.09.25. 13:53
A technika kibabrált Kiss Pál Tamással
<p>Nem járt szerencsével Kiss Pál Tamás a Brit Formula Renault-bajnokság utolsó előtti állomásán, Silverstone-ban. Az időmérőn meghibásodott autója befecskendezője, ami miatt csak a 12. helyről rajtolt mind a két futamban.</p>
Az első versenyen sikerült hat helyet előrelépnie és a hatodikon végzett, a másodikon azonban az első körben ütközött és kiesett. Így egy fordulóval (két versennyel) a bajnokság vége előtt a harmadik helyre csúszott vissza.
„Nagyon csalódott vagyok” – mondta Kiss Pál Tamás. „Gyakorlatilag az időmérőn elúszott az egész hétvégém, és az a legbosszantóbb, hogy nem az én hibámból. Elég nagy hátrányba kerültem, de nem adom fel. Brands Hatchben meg kell nyernem mind a két utolsó futamot.”
Tomi szereplése pedig nagyon biztatóan indult a hétvégén. A Brit Formula Renault-bajnokság két szabadedzését a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével közösen tartották, ahol a 39 fősre bővült mezőnyből is a második, harmadik időket autózta, aztán az időmérőn valami elromlott.
„A szabadedzések nagyon biztatóak voltak, aztán az időmérőn hirtelen 1,3 másodpercet kaptam Blomqvisttól és Williamsontól. Végül pedig a mérnököm közölte, hogy 12. vagyok. Nem értettem a dolgot, és már magamban kezdtem kételkedni, hogy elfelejtettem vezetni, de aztán átnéztük a telemetriai adatokat és kiderült, hogy a célegyenesben hét-nyolctized másodpercet kaptam a csapattársamtól. Ez egyértelműen motorhibára utalt. Később kiderült, hogy a befecskendező sor hibásodott meg, amit a versenyre ugyan kicseréltek, de az időmérő eredményén ez már nem változtatott.”
Az első verseny ehhez képest nem sikerült rosszul Tominak, hiszen igen kemény mezőnyben hat helyet javított és feljött a hatodik helyre.
„Az első versenyem eredményével elégedett voltam. A 12. helyről rajtolva nem tudsz nagy csodát művelni. Sikerült utolérnem a harmadik, negyedik, ötödik autóból álló bojt, de az előzésre már nem volt idő. Ha úgy nézzük, hogy a 12. helyről rajtolva a harmadik helyért voltam versenyben, akkor az nem rossz. Az időmérő után ez a verseny egy kicsit visszaadta az önbizalmamat.”
A második futamban ennél jobb helyezést kellett volna Tominak elérnie, hogy tartani tudja az előnyét a bajnokságban, de ez nem sikerült, mivel az első körben ütközött és kiesett.
„A bajnokság húsz futamából a két legrosszabb eredményt mínuszolni kell. Nekem egy hetedik és egy hatodik helyezésem volt eddig a legrosszabb, így ha nem végzek az ötödik helyen, vagy annál jobban, akkor akár ki is eshettem volna. Ez sajnos így is történt. A rajt után 2-3 helyet sikerült javítanom. Amikor a visszafordító elé értem, egy előzésben kezdtem, már bent voltam a másik autó mellett, és csak akkor láttam, hogy előttem három autó is áll, várják, hogy betudjanak fordulni. Megállni már nem tudtam, ezért belecsúsztam az előttem lévőbe, eltört a futóművem és kiestem.”
„Nem volt olyan nagy hiba, ennél sokkal nagyobbakat is láttunk az idén, de a végeredményen nem változtat. Vezetői hiba volt, mert rosszul mértem fel a helyzetet. Egy kicsit keményebben támadtam a rajtnál, de úgy érzem, hogy felesleges kockázatot nem vállaltam.”
Ráadásul Tomi ellenfelei jól szerepeltek ezen a hétvégén, Lewis Williamson mind a két versenyt megnyerte, Tom Blomqvist pedig mind a kétszer a második lett. Ezzel Blomqvist 436 ponttal átvette a vezetést a bajnokságban, Williamson 427-tel a második, Kiss Pál Tamás pedig az idén először leszorult a pontverseny éléről és 408 ponttal a harmadik helyen áll. Ha minden versenyzőtől levonjuk a két legrosszabb eredményét, akkor kicsit kedvezőbb a helyzet, Tomi hátránya csak 18 pont. A két utolsó futam győzelméért pedig összesen 64 pont jár.
„Nagyon eltökélt vagyok, nem adom fel. Mindent elkövetek, hogy az utolsó két versenyen nyerni tudjak. Miután nem én vezetem a bajnokságot, a nyomás is leesett a vállamról. Végeztem egy számítást, nekem mind a két versenyt meg kellene nyernem nekik (Blomqvist és Williamson) pedig a negyedik-ötödik helyen kellene végezniük.”
17. futam, Silverstone végeredménye
> 1. Lewis Williamson Manor Competition 25:47,735
> 2. Tom Blomqvist Fortec Motorsport +1,407
> 3. R. Christodoulou Fortec Motorsport +11,716
> 4. Ollie Millroy Manor Competition +12,550
> 5. Will Stevens Manor Competition +13,735
> 6. Kiss Pál Tamás Atech GP +13,900
> 7. Nick Yelloly Atech GP +14,123
> 8. R. Foster-Jones CRS Racing +15,211
> 9. Hugo Valente Tech 1 Racing +16,003
> 10. Alex Lynn Fortec Motorsport +16,577
> 11. Alex Riberas Epsilon Euskadi +17,575
> 12. Thomas Hylkema Manor Competition +22,891
> 13. Fabio Gamberini Mark Burdett Motorsport +23,949
> 14. Michael Lyons CRS Racing +31,893
> 15. Yann Cunha CRS Racing +32,732
> 16. G.Venturini Epsilon Euskadi +36,691
> 17. Arthur Pic Tech 1 Racing +1 kör
>
> Kiesett versenyzők:
> Harry Tincknell CRS Racing 10. kör
> M.Stöckinger Atech GP 8. kör
> Joe Crook Scorpio Motorsport 7. kör
> André Negrão Cram Competition 7. kör
> Aaro Vainio Tech 1 Racing 3. kör
>
>
18. futam, Silverstone végeredménye
1. Lewis Williamson Manor Competition 26:30,505
2. Tom Blomqvist Fortec Motorsport +0,591
3. R.Christodoulou Fortec Motorsport +1,356
4. Nick Yelloly Atech GP +8,216
5. Will Stevens Manor Competition +10,313
6. M.Stöckinger Atech GP +10,784
7. Ollie Millroy Manor Competition +11,597
8. Harry Tincknell CRS Racing +12,180
9. Aaro Vainio Tech 1 Racing +12,405
10. Arthur Pic Tech 1 Racing +12,984
11. Hugo Valente Tech 1 Racing +18,431
12. R. Foster-Jones CRS Racing +18,579
13. André Negrão Cram Competition +21,561
14. G. Venturini Epsilon Euskadi +22,384
15. Thomas Hylkema Manor Competition +34,973
16. Michael Lyons CRS Racing +40,311
17. Yann Cunha CRS Racing +41,623
18. Alex Lynn Fortec Motorsport +1:31,135
19. Alex Riberas Epsilon Euskadi +1 kör
Kiesett versenyzők:
Joe Crook Scorpio Motorsport 10. kör
Fabio Gamberini Mark Burdett Motorsport 8. kör
Kiss Pál Tamás Atech GP 1. kör
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság állása a 16. futam után:
1. Tom Blomqvist 436
2. Lewis Williamson 427
3. Kiss Pál Tamás 408
4. Will Stevens 395
5. Harry Tincknell 339
6. Ollie Millroy 300
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
1-2. futam, április 3-4. Thruxton
3-4. futam, április 24-25. Rockingham
5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
9-10. futam, június 19-20. Croft
11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch