boon-sportoldal

2011.09.11. 18:12

Kopeczky pezsgőzhetett a pécsi IRC-futamon

A mecseki pályákon megvédte magyar bajnoki címét Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa.

A mecseki pályákon megvédte magyar bajnoki címét Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa.Több szempontból is érdekes és izgalmas versenyt láthatott az a több tízezer ember, aki a helyszínen követte figyelemmel a 45. Mecsek Rallyt. A nemzetközi IRC-sorozat idei nyolcadik futamán a várakozásoknak megfelelően a külföldi pilóták domináltak, a legjobb magyar egység a hatodik helyen zárt.

A 250 kilométer gyorsaságit magába foglaló három napos viadal nagy részében a norvég Andreas Mikkelsen vezetett. Két szakasszal a vége előtt azonban Skoda Fabia bal hátát odaütötték egy fához, így nem tudták befejezni a versenyt. A végén hatalmas csatát vívott egymással az első helyért a cseh Kopeczky Jan és a belga Neuvill Thierry. Végül a késhegyre menő párharc Kopeczky javára dőlt el, nyolctized másodpercet megtartott a korábban megszerzett előnyéből. A pécsi Széchenyi téren így ők pezsgőzhettek a céldobogón.

Csupán nyolctized

- Nagyon tetszett a verseny, szoros csatát vívtunk az élmezőnnyel – mondta boldogan a céldobogón Kopeczky Jan. - Az első nap után megváltoztattuk a kocsi beállítását, ennek köszönhető,  hogy ilyen gyorsan tudtunk menni. Ezzel a győzelemmel átvettük a vezetést az IRC-bajnokságban, aminek nagyon örülünk. Korábban kétszer zártunk az idényben másodikként, most az a cél, hogy az első pozíciót megtartsuk.

Ami pedig a magyar mezőnyt, a hazai menőket illeti: A Mecsek Rallye előtt reálisan nézve még négy párosnak volt esélye arra, hogy abszolút bajnok legyen. Az év közben a világbajnokságon szereplő Turán Frigyes ugyan nem tartozott közéjük, mégis szombaton róluk szólt a legtöbb híradás. Egy jobbos, sodrós kanyarba túl gyorsan érkezett meg, és óriásit bukott. A párosnak nem lett semmi baja, de a Ford Fiesta csúnyán összetört. A bajnoki reményei elsőként ifj. Tóth Jánosnak csappantak meg, hiszen két szakaszt első hajtás nélkül teljesített, így akkora hátrányba került, amit szinte ledolgozhatatlannak tűnt. A miskolci Kazár Miklósnak szombaton fejeződött be a futam, miután egy árokban kötött ki, így ő is kiesett. Ekkor úgy festett, hogy Herczig és Aschenbrenner között dől el az éves elsőség sorsa, de a 2009-es magyar bajnok Skodájának „kikönyökölt” a motorja, így idő előtt kénytelen volt feladni a száguldást. Asi viszont egész nap szárnyalt, nyert, 80 pontjával pedig megvédte tavalyi címét.

Idén is pezsgőzhettek

- Tavaly minden egyszerűbbnek tűnt, hiszen egyáltalán nem voltak műszaki problémáink - tette hozzá a célban Aschenbrenner György. – Az idei esztendőre ugyanez nem mondható el. Többnyire azért tudtunk dominálni, de sajnos volt két futam, amit a technika ördöge miatt nem fejeztünk be. Már hamarabb is megszerezhettük volna a bajnoki címet, ha ez nincs. Most viszont minden együtt volt, így ismét kibonthatunk néhány üveg pezsgőt.

A pécsi IRC-futammal véget ért a magyar bajnokság is. Ebben az esztendőben hat verseny volt, és csak az utolsó viadal legvégén dőlt el az elsőség sorsa. Összetettben második lett az ifj. Tóth János, Tagai Róbert egység, harmadikként pedig Bútor Róbert és Bacigal Igor zárt.

– ME -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!