BOON Sziréna

2009.07.23. 11:06

Baleset Tokaj belterületén a 38-as úton

<p>Tokaj - Tokajban a 38-as &#250;t belter&#252;leti<br /> &#225;tkel&#233;si szakasz&#225;n kamion<br /> &#252;tk&#246;z&#246;tt szem&#233;lyg&#233;pkocsival a<br /> Patk&#243; b&#225;nya el&#337;tti kanyarban.</p>

Bekövetkezett az, amire mér

régóta számítani lehetett,

mióta a 38-as út Tokaji

átkelési szakaszán, a kamionok nem

tartják be a megengedett forgalmi

sebességet. A korlátozó

táblák is leszedésre kerültek

valamelyik hatóság

intézkedése nyomán.

Tokajban a 38-as út

belterületi átkelési

szakaszán kamion ütközött

személygépkocsival a Patkó

bánya előtti kanyarban. Mire

munkatársunk a helyszínre ért, a

rendőrök végeztek a

helyszíneléssel, s csak a

sérült kamion és a

közömbösített olajfolt maradt a

helyszínen.

Tokaj polgármestere több

alkalommal felhívta a Közlekedési

Tárca mindenkori vezetőinek a

figyelmét, hogy az átkelési

szakasz jelenlegi formájában nem alkalmas

a megnövekedett kamionforgalom

átvezetésére. Tehát

bármilyen megszorítás

ellenére a belterületi szakasz

balesetmentessé téttele, annak a

felelőssége, aki megvonja a forrást

ettől a beruházástól,

míg nem is messze tőlünk egy egyenes,

kisebb forgalmi utat jelölt ki a tárca

négy sávosításra

úgy, hogy a 37-es út ezen

szakaszán se előtte, se utána nincs

négysávos út.

Szerencse, hogy a baleset ezúttal nem

követelt gyermekéletet, de ilyen fúl

veszélyes szakasz a 38-as belterületi

szakaszán legalább három is van.

Emberi ésszel fel nem fogható, hogy egy

szerencsés kimenetű baleset miért

nem lehet elég indok a

döntéshozóknak arra, hogy hat (6)

Európa Uniós ország

átmenő teherforgalmának a

lebonyolítására alkalmatlan

útra kényszerítik a kamionokat,

személygépkocsi vezetőket, s

főleg járda nélkül a gyalogosok

tömegét. Mert ha most ez a baleset az

iskolakezdés előtt történik,

akkor ki tudja hány tíz gyereket sodort

volna el a monstrum egy olyan úton és

kanyarban, amelyet lovas kocsik

közlekedésére terveztek! Hány

koszorút venne a kormány a központi

temetésen, mert a probléma asztal

alá söprése erős cinizmus a

döntéshozó

részéről? Miért kell

megvárni, hogy emberéletek pusztuljanak,

csak azért, hogy az UNIÓNAK tett

költséglefaragás országos

szinten tízezred %-al túllépje az

önként vállalt

hiánymértéket. Ugyanakkor mindez

nem számít más

települések esetén, ahol a

presztízsre is jut, az igazán

veszélyes szakaszokon pedig az Európai

útviszonyok kialakítására

sem. Egy magát szakértőinek

nevező Kormánynak már régen

elő kellett volna venni a 2013-ig

szóló

Közúthálózati

Fejlesztési Tervet, és régen ki

kellett volna gyomlálnia a politikai és

presztízs alapon felvett

úthálózat

korszerűsítéseket, és

beépíteni a nagy forgalmú

veszélyes utakat. A 38-as út Tokaji

átkelési szakasza sok programmal

ellentétben rendelkezik engedélyes

tervvel, vagyis egy nagyprojektbe

történő bevétel esetén a

megvalósíthatósági

tanulmány kézügyesség dolga

lenne !

- Májer János

-     

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!