2020.06.23. 12:30
Megkétszereződött a mobilapplikáción befizetett csekkek száma
Kétszer annyi csekket fizettek be egy hónap alatt az iCsekk mobilapplikáción keresztül tavasszal, mint a koronavírus-járvány előtti téli hónapokban.
Forrás: Shutterstock
A Magyar Posta a megrendelésére készült reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek ma már gyakrabban intézik ügyeiket online, például okostelefonon fizetik be a csekket, mint ahányszor navigációra használják a mobilt.
A csekkbefizető alkalmazás kimagaslóan teljesített a veszélyhelyzeti időszakban, az iCsekk applikáció letöltések, és az appon keresztül befizetett csekkek száma március második felétől megugrott. Áprilisban és májusban is több mint kétszer annyi csekket fizettek be a felhasználók az alkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban.
A magyarok 40 százaléka hetente intéz online ügyet mobiltelefonján,
az iCsekk alkalmazást a legjobban a 18-39 évesek kedvelik és használják.
A kutatás alátámasztja, hogy a koronavírus-járvány, illetve a meghozott korlátozó intézkedések miatt jóval többen éltek az internet adta lehetőségekkel, mint korábban. Az emberek többsége – a #Maradj otthon# kampánynak is köszönhetően – betartotta a korlátozásokat, a hagyományos megoldások helyett online lehetőséget keresett élelmiszer-vásárlásra és egyéb mindennapi ügyek intézésére.
Borítóképünk illusztráció