2021.08.04. 09:58
Fellendítette az online pénzügyi szolgáltatásokat a járvány
Várhatóan később is népszerűek maradnak az online megoldások a pénzügyekben.
Forrás: Shutterstock
A Cofidis hitelintézet felmérése szerint a magyarok 40 százaléka próbált ki új online szolgáltatást az elmúlt évben, és csaknem a háromnegyedük elégedett volt. A digitális megoldások a pénzügyekben is előretörtek, hiszen
az ügyfelek jelentős része a járvány alatt próbálta ki először a videótelefonos ügyintézést, az online bankszámlanyitást vagy hitelfelvételt.
Az internetbank használatával 70 százalékuk próbálkozott legalább egyszer a járvány alatt.
A Cofidis adataiból kiderül, hogy az új online szolgáltatást használók háromnegyede később is fog ilyen megoldásokat alkalmazni. A pénzügyek intézésénél 23 százalékról 36 százalékra nőtt azok aránya, akik nem személyes megoldásokat választottak.
A digitális átállás a háztartások kiadásait is átrendezte: 26 százalék vásárolt olyan eszközt, amely az otthoni munkavégzést támogatja, elsősorban új mobiltelefont, laptopot, vagy nagyobb internetcsomagot.
Az informatikai cikkek a legnépszerűbbek az áruhiteleken belül is.
A hitelfelvételi hajlandóság a teljes hitelpiacon elérte a járvány előtti szintet, a legtöbben lakást vennének vagy újítanának meg.
Borítóképünk illusztráció