2011.07.27. 17:15
Felmérés: a nők döntenek családi ügyekben, a férfiak autót vásárolnak
Budapet (MTI) - A nők a legmegfelelőbb döntéshozók a családi élet egyes kérdéseiben, míg a férfiak az autó és a szórakoztatóelektronikai készülékek vásárlásában jeleskednek - derül ki egy felmérésből.
Budapet (MTI) - A nők a legmegfelelőbb döntéshozók a családi élet egyes kérdéseiben, míg a férfiak az autó és a szórakoztatóelektronikai készülékek vásárlásában jeleskednek - derül ki egy felmérésből.
A magyar válaszadók 75 százaléka szerint nők döntenek, amikor egészséget és szépséget szolgáló termékeket kell beszerezni, a ruházati cikkeknél 64, az élelmiszer vásárlásánál 53 százalék szavazott a nőkre. A magyar megkérdezettek közel kétharmada szerint a nők a legilletékesebbek a gyerekekről való gondoskodásban is a Nielsen piackutató vállalat 55 országban végzett felmérése alapján.
Autóvásárlásnál a férfiak kimagasló hozzáértése mellett foglalt állást a kutatásban részt vevő magyarok 69 százaléka, szintén a férfiakat tartja döntéshozónak a válaszadók 63 százaléka a szórakoztatóelektronikai készülékek, 51 százalék a személyes használatú elektronikus eszközök, a többi között iPod vagy mobiltelefon megvételekor.
Élelmiszervásárlásnál az európai válaszadók 47 százaléka szerint férfiak és nők egyformán kompetensek dönteni, nőket nevez meg 46, míg férfiakat 7 százalék. Ettől eltérően Magyarországon 53 százalék a nőket említi, 44 százalék szerint mindkettő egyformán, míg a férfiakra 3 százalék voksolt. Litvániában 59 százalék, Olaszországban 58 százalék, Csehországban 54 százalék tekinti a nőket döntéshozónak az élelmiszerek beszerzésénél. E téren a férfiak kompetenciája Hollandiában a legnagyobb 16 százalékkal, majd Németország következik 13, továbbá Ausztria és Törökország 10-10 százalékkal.
A családi bank- és pénzügyekben összességében a megkérdezettek 59 százaléka, Magyarországon 60 százaléka mindkét nem képviselőit egyformán alkalmasnak tartja, hogy döntést hozzon.
A kutatás 2011 első felében készült 55 országban, több mint 28 ezer internethasználó megkérdezésével: a válaszadók 52 százaléka férfi, 48 százalék nő.