2013.02.07. 09:51
Kétmilliós villanyszámla és százezres megkárosítás
Budapest - Jogszerűtlen kikapcsolás, 80.000 Ft-os túlfizetés, a visszakapcsolás elmulasztása, hibás leolvasás 5 éven keresztül – csak néhány példa a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság eljárásaiból, amelyek során megállapítást nyert, hogy a szolgáltató nem a jogszabályok szerint járt el, amikor kikapcsolta az áram- vagy gázszolgáltatást. A szolgáltatók törvénysértő eljárását sok esetben csak a szigorú hatósági fellépés akadályozza meg.
Budapest - Jogszerűtlen kikapcsolás, 80.000 Ft-os túlfizetés, a visszakapcsolás elmulasztása, hibás leolvasás 5 éven keresztül – csak néhány példa a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság eljárásaiból, amelyek során megállapítást nyert, hogy a szolgáltató nem a jogszabályok szerint járt el, amikor kikapcsolta az áram- vagy gázszolgáltatást. A szolgáltatók törvénysértő eljárását sok esetben csak a szigorú hatósági fellépés akadályozza meg.
Kiderült, hogy...
Az egyik esetben a fogyasztót a gázszolgáltatásból zárták ki ideiglenesen be nem fizetett számlatartozásra hivatkozva. A hatóság az eljárás során megállapította, hogy a szolgáltató a jogszabályban és az üzletszabályzatban előírt garanciális szabályokat sértette meg akkor, amikor a 60 napot meg nem haladó tartozás alapján kezdeményezte a kikapcsolást. A szolgáltató magatartását súlyosította, hogy a fogyasztói panaszban megfogalmazottak jelentős részére érdemi választ sem adott az ügyfélnek.
A gázszolgáltatás a mindennapi életben kiemelkedő szükséglet, melynek jogellenes kikapcsolásával a biztonságos szolgáltatáshoz való alapvető érdekek sérülnek. A hatóság a szolgáltatót 1.100.000,- forint pénzbírsággal sújtotta. Egy másik esetben a fogyasztó egy két milliós – később 750.000,- forintra módosított – villanyszámlát kapott. Kiderült, hogy a magas összeg a mérőóra öt éven át tartó hibás leolvasására vezethető vissza, így a fogyasztó önhibáján kívül fizetett kevesebbet, mint a tényleges fogyasztása.
HBN