2022.04.26. 14:00
Nőtt a magyarok hitelfelvételi kedve
A reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 12 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. Ez 5 százalékponttal haladja meg a tavaly augusztusban mértet.
Nőtt a magyarok hitelfelvételi kedve: a megkérdezettek 12 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben, ez 5 százalékponttal haladja meg a tavaly augusztusban mértet – derült ki a Cofidis Hitel Monitor 2022 első negyedévében végzett reprezentatív kutatásából.
A válaszadók 11 százaléka a családi kassza egyensúlyban tartása miatt venne fel hitelt.
Jellemzően egy váratlan, nagyobb kiadás felmerülését említették, például kazáncserét, amit egy összegben nem tudnának kifizetni.
A válaszadók harmada kényelmesen kijön a jövedelméből, ugyanakkor a magyarok kétharmadának hiányos a családi kasszája. Ez a hiány havi szinten a többségnek (34 százalék) mintegy 100 ezer forintot jelent.
A családi pénzügyeket vizsgáló kutatásból kiderült: a magyarok többsége szerint úgy is lehet közös kasszán egy pár, ha a bankszámlájuk nem közös. A többség számára a közös kassza feltétele, hogy a pár a bevételeik legnagyobb részének elköltéséről egyeztessen egymással. Csupán a magyarok 37 százaléka gondolja úgy, hogy ez akkor valósul meg, ha minden bevételük közös számlára érkezik és közösen is használják azt fel.
Külön számlája a legtöbbeknek van, azonban a közös háztartásban élő párok alig több mint harmada fér hozzá kölcsönösen egymás számlájához, továbbá harmaduk rendelkezik közös bankszámlával.
A közös bankszámlával rendelkező párok túlnyomó többsége (93 százalék) úgy gondolja, hogy könnyebb átlátni a család pénzügyeit, ha közös a bankszámla.
Az állandó kiadásokat (rezsi, élelmiszer) a legtöbben közösen tartott pénzből finanszírozzák. Ugyanakkor azoknál a pároknál, ahol nincs ilyen rendszer, a férfiak inkább hajlamosak azt gondolni, hogy ők a családfenntartók és ők fizetik a kiadások nagyrészét, míg a nők egy sokkal kiegyenlítettebb viszonyról számolnak be.
Pénzt adni és pénzt kapni a válaszadók fele szokott a párjától, de a nők esetében inkább jellemző (61 százalék), hogy valamilyen rendszerességgel pénzt kapnak a partnerüktől.
A Cofidis Hitel Monitor kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.
Borítóképünk illusztráció (Shutterstock)