2020.03.21. 18:30
„Szexi, ha egy nő jól vezet”
Csakis hölgyek ültek a volán mögött.
Keszthelyi Vivien
Forrás: VRS SPORT GROUP
Különleges vezetéstechnikai tréninget tartottak a Groupama Tanpályán, ahol ezúttal kizárólag hölgyek ültek a volán mögött, különleges tanácsadójuk pedig hazánk egyik legismertebb női autóversenyzője, a 19 éves, debreceni származású Keszthelyi Vivien volt. Tavaly hivatalos teszt- és tartalékpilótaként bekerült a W Series elnevezésű új gyorsasági női autóverseny-sorozatba, már a puszta bejelentés is jól csengett.
Aztán olyan remekül sikerült a szezonja, hogy ő lett minden idők legeredményesebb első szezonos magyar Formula-autós versenyzője, az esztendő végén pedig átvehette a legjobb magyar női autóversenyzőnek járó díjat.
Voltak újoncok is
A Hungaroring Média beszámolójából kiderül, hogy a hagyományosnak tekinthető nőnapi tréning – amelyet a Tanpálya a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottsággal karöltve tartott meg – szakmailag nyilván nem különbözött a többitől: a 30 résztvevő három csoportban, biztonságos körülmények között tehette próbára és fejleszthette a tudását, illetve ismerhette meg az autója határait.
„Nagyon örültem, hogy ilyen sokan eljöttek a nőnapi tréningünkre, mert ez azt mutatja, a hölgyek közül is egyre többen tartják fontosnak, hogy a közismert női tudatosság a közúti közlekedésre, a közlekedésbiztonságra is kiterjedjen – nyilatkozta Gazsi Júlia, a Tanpálya ügyvezetője, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese. – A minőségi »énidőt« nem is lehetne hasznosabban eltölteni, mint egy ilyen vezetéstechnikai tréninggel. A férfiak úgy tartják, szexi, ha egy nő jól vezet, én azt mondom, a biztonságosan és jól vezető nő még szexibb.”
A nőnapi tréningen a hölgyek, akik között voltak újoncok, friss jogosítványosok és visszatérők is, előbb a vészfékezéssel ismerkedtek, majd az idő előrehaladtával már a saját határaikat feszegették, és egyre jobban megismerték az autójukat.
A legizgalmasabb „próba” mindenki számára a rántópad volt, amely megdobta az autó hátulját, hogy azután a sofőrök a saját vérmérsékletük szerint kezelve a helyzetet, megpróbálják egyenesbe hozni a járművüket a jeges-havas körülményeket szimuláló, csúszós műgyantán.
Voltak, akiknek elsőre remegett a kezük az izgatottságtól, mások viccelődéssel próbálták kezelni a feszültséget, a végén azonban mindannyian fülig érő szájjal, és ami még ennél is fontosabb, rengeteg hasznos tapasztalattal távoztak. Többek között egyébként annak köszönhetően is, hogy a Tanpálya profi instruktorain kívül egy vérbeli autóversenyző, Keszthelyi Vivien is segítette őket a tanácsaival.
Hasznos volt a tréning
„Nagyon érdekes volt látni, milyen gyorsan tanulnak a lányok: körről körre folyamatosan fejlődtek, igyekeztek a lehető legprecízebben végrehajtani az instruktorok utasításait – mondta Keszthelyi Vivien, aki többek között az Audi Sport Racing Academy-n pallérozódott.
A vezetéstechnikai tréningek nagyon hasznosak, megkockáztatom, mindenkinek el kellene végeznie egy ilyen kurzust, mielőtt megkapja a jogosítványát, hogy tisztában legyen a saját képességeivel és azzal is, mit bír a járműve.
– Amikor a támogatóimtól új autót kapok, amikor csak tehetem, eljövök, hogy megtapasztaljam, hol vannak a határai – ez nagyon fontos a biztonságos közlekedés szempontjából. A tréning végén a lányok is megerősítették: jó néhány meglepetés érte őket a délelőtt folyamán, de nagyon sokat tanultak.”
A tréning végén a résztvevők jó néhány közös fotót készítettek Keszthelyi Viviennel, aki természetesen már gőzerővel készül az idei versenyszezonra, ám az ezzel kapcsolatos konkrétumokra egyelőre várni kell.
Nemrég érdeklődésünkre megjegyezte:
„Önmagában az is öröm, hogy sikerült bekerülnöm a W Seriesbe hivatalos tesztpilótaként. Nagyobb boldogság nem is érhetett volna, hiszen 18 évesen – azon kívül, hogy már fizetést is kaptam a munkámért – versenyezhettem a világ legjobb 20 női pilótája között. Már 2020-ra is kaptam nemzetközi mércével mérve is komoly lehetőséget, amiről még jelenleg nem tudok beszámolni. A kategóriák csúcsához közeledve sok esetben már nem csak rajtam múlik a folytatás.”
Szubjektív
Kapkodjuk a fejünket (mint ahogy más a lisztet, a száraztésztát és a vécépapírt a bevásárlókosárba), és csak nézünk, mint a hal a szatyorban. Mivé lett a világ a COVID-19 koronavírus januári elterjedése óta?!
Nem szabad elbagatellizálni, de túldimenzionálni sem a kor, a kór mindennapjait, miközben a józan gondolkodású, reális világlátású emberek döbbenten követik az eseményeket. Jóformán egymásra licitálnak a hergelésben, a hisztériában a rendezvényeket lefújók, az óvintézkedéseket elrendelők. A hiszékenyek, a befolyásolhatók, a naivak pedig felülnek a fals információknak, és sodródnak a világvége-hangulatban.
A járművek ilyenkor is igénylik a törődést, a feltöltődést: üzemanyag nélkül nem hajlandóak elindulni. Tény, hogy az utóbbi 12 évben nem zuhant akkorát a Brent típusú olaj ára, mint a hétvégén. Erre hivatkozva egy hét alatt feltűnő mértékben csökkent a tarifa a hazai töltőállomásokon is, szerdától a benzin literenkénti ára bruttó 7 forinttal lesz olcsóbb, mint egy nappal korábban, a gázolaj ára pedig 6 forinttal csökken, vagyis a benzin átlagára bizonyos helyeken (no, nem a sztrádákon) 360 forint alá is apadhat. „Hála” a koronavírusnak.
Ha valaki megfejti, hogy mi lesz ennek a vége, a belátható következménye, az előtt megemelem a tanksapkámat. Addig is irány a benzinkút, még mielőtt lefújnák az árcsökkenést is…
Ladányi Tóth Lajos
(A borítóképen: Keszthelyi Vivien)