2009.02.27. 07:07
Jéghideg buszok – a Borsod Volán vizsgálódik
<p>Miskolc – Folyamatban a buszvezetők<br /> jegyzőkönyvi meghallgatása, hogy<br /> kiderüljön: miért közlekednek egyes<br /> buszok fűtés nélkül.</p>
Olvasói panaszra kezdtünk foglalkozni
előző cikkünkben azzal, hogyan
lehetséges, hogy a téli hidegben egyes
– gyakran több órás utakat
– a fagyos, fűtetlen
járműveken kell végigvacogniuk az
utasoknak. Sok utast
megkérdeztünk, sőt, magunk is buszra
szálltunk, hogy kiderítsük, mennyire
komoly a probléma. A buszozók
szerencsére sok pozitív
példáról beszámoltak,
amikor kellemesen telt az útjuk, de azért
negatív élményekből
sem volt hiány.
Nem áll
érdekükben
Ujj Zsuzsának, a Borsod
Volán Zrt. PR menedzserének
konkrét járatokat is megneveztünk,
hogy kivizsgálhassák és
megszüntethessék a panaszokat.
Ujj Zsuzsa
elöljáróban elmondta, hogy
valamennyi autóbuszuk rendelkezik a
motortól függetlenített
fűtőberendezéssel, amelynek a
téli időszakban megnövekedett
gázolaj-fogyasztási igényét
fűtési
pótlékként norma per
üzemóra alapján
számolják el. Ezen túlmenően
a december elseje és március elseje
közötti időszakban az autóbusz
normájához viszonyított
három százalékos
többletüzemanyag felhasználási
lehetőséget is biztosítanak. Ehhez
jön még az autóbuszok téli
felkészítése és a
kéthetente végrehajtott
műszaki átvizsgálás.
A PR menedzser szerint a buszvezetőnek
nem állhat érdekében a
fűtés elhagyása, mondván:
"Nem lehet célja az utazókkal
konfliktusba keveredni, nem beszélve
arról, hogy ha belső
ellenőrzési rendszerünk jogosnak
találja az utaspanaszt, szigorú
anyagi felelősségre vonásra
számíthat." Fontosnak tartotta
hangsúlyozni, hogy a Borsod
Volán valamennyi
utasészrevételt kivizsgál.
"A forgalom-és vezetői
ellenőrzés egyik fő szempontja is a
fűtőkészülékek
használatára irányul" - folytatta.
"Gázolaj eltulajdonítás
tettenérésekor pedig minden esetben a
lehető legszigorúbb
intézkedést, az azonnali
rendkívüli felmondást
alkalmazzuk."
Jegyzőkönyvi
meghallgatás
Előző cikkünkben a Borsod Volán
járműparkjának
átlagéletkoráról is
szó esett, amelynek
növekedését – a
fejlesztéseknek hála –
sikerült megállítani. Az
esetenként húsz évnél is
idősebb buszok kora szoros
összefüggést mutat a
fűtéshiánnyal, hiszen
fűtési problémák az
elöregedett, 1970-es években fejlesztett
IKARUS autóbuszokkal vannak.
"A komfortosabb szolgáltatáshoz
elengedhetetlen autóbuszcserékhez
szükséges forrást a
többségében
veszteséges járatok
üzemeltetése miatt nem lehet
kigazdálkodni" - árulta el. "Az ehhez
szükséges finanszírozási
igényt a társadalomnak kellene
közvetíteni és megfizetni a
szolgáltatást megrendelő
államon keresztül."
Mindezek után Ujj Zsuzsa
rátért a példaként
felhozott debreceni és
kisgyőri járatokkal kapcsolatos
panaszokra is. "A megye területét
elhagyó távolsági
járatainkon normál esetben már
csak korszerű autóbuszokat
közlekedtetünk. Ennek ellenére
február 22-én vasárnap 17:45
órakor Debrecenbe IKARUS 256
típusú tartalék
autóbuszt kényszerültünk
indítani, váratlan
meghibásodások és
járműsérülések miatti
kiesés okán" - mondta el.
"A másik kiragadott példaként
említett kisgyőri járaton sajnos az
egyik legöregebb autóbuszunkat
kell közlekedtetnünk, de új
járműre történő
cseréjét már régóta
tervezzük és az év folyamán
meg is valósítjuk. Az eddigi
vizsgálat alapján az autóbuszok
fűtőkészülékei
működőképes
állapotúak voltak, jelenleg az
autóbusz vezetőinek jegyzőkönyvi
meghallgatása van folyamatban."
Ujj Zsuzsa beszélt arról
is, hogy a Borsod Volán minden
munkavállalóját,
így a buszsofőrök
többségét is az
utasközpontúság jellemzi,
akik a nehéz téli közlekedési
körülmények, közút
állapotok mellett is nap mint nap
biztosítják az eljutási
lehetőséget.
"Az utasok cikkben említett
kellemetlenségeiért
elnézést kérünk, arra
törekszünk, hogy minél kevesebbszer
forduljon elő hasonló eset" - fejezte
be.
A jegyzőkönyvi
eredményről természetesen
Olvasóinkat is tájékoztatjuk majd.
- zsana -
Előzmény:
buszokon
Kapcsolódó cikkek:
Volán ZRT. új helyközi
járatait
pályaudvarra és
környékének
rendezésére
milliárdokra
Borsod Volán?