Helyi közélet

2009.03.24. 08:40

DAM: Ne legyen áldozat Diósgyőrből!

<p>Miskolc - Sz&#225;mos k&#233;rd&#233;s v&#225;r<br /> v&#225;laszra, &#225;m Mladen Pejkovics<br /> &#252;gyvezet&#337; t&#225;voz&#225;s&#225;val<br /> egyel&#337;re nincs kivel t&#225;rgyalni a<br /> di&#243;sgy&#337;ri koh&#225;szatn&#225;l.<BR /></p>

A nyilvánosság

támogatását

kérjük, hiszen arról

szólt korábban a tulajdonos

képviselőjével folytatott

egyeztetés, hogy egy év múlva

újraindul a termelés. Ma azonban nem

látom ennek esélyét, és

Mladen Pejkovics

ügyvezető távozásával

– már tárgyalópartner sincs

– jelezte Káli

Sándor, Miskolc

polgármestere arra a kérdésre, mit

tehet az önkormányzat a

magántulajdonban lévő

diósgyőri kohászat

megmentése érdekében. Mint mondta,

számos kérdés fogalmazódik

meg, többek között a termelésre

vonatkozóan (miért nem

használták ki a teljes kapacitást,

miért nem tudják

kielégíteni az egy kilométernyire

székelő gépgyár

igényeit), de nincs kivel megbeszélni.

Mint ahogy egyelőre arról sincs kivel

egyeztetni, hogy mik a tulajdonos

szándékai a gyárral, akarja-e

valóban működtetni, vagy

hajlandó-e eladni egy szakmai befektetőnek.

(Információnk szerint március

24-én nevezhetik meg az új

ügyvezetőt – a szerk.)

A legfontosabb

feladat

– Mindez azért is fontos, mert a

kohászat leállásával egyre

nagyobb gondot jelent a DAM

területén működő több

mint hetven vállalkozásnak a

szolgáltatások fenntartása, a

DAM leállása miatt

jelentkező többletköltséget

ugyanis nem tudják átvállalni a

cégek – tette hozzá a

polgármester a hétfői

sajtótájékoztatón.

A problémák megoldásának

első és legfontosabb feladata a

tulajdonviszonyok rendezése, mert jelenleg

osztatlan közös tulajdonban, egy helyrajzi

számon szerepel az egész telephely. Ez

pedig gátja bárminemű

tereprendezésnek, illetve

támogatást megcélzó

pályázatnak.

Káli Sándor a

DAM-ügy

rendezéséhez állami

segítséget kér. Már csak

azért is, mert több ország feszegeti

azt a kérdést, hogy a jelenlegi

gazdasági válságban

fenntartható-e a megállapodás,

amelynek értelmében az uniós

tagállamok nem támogathatják az

acélipart. S közben pedig nyílt

titok, hogy például

Németország vagy Franciaország

közvetve igen is segíti az ország

acéliparát (támogatást

kapnak azok a cégek, akik hazai acélt

vásárolnak és dolgoznak fel).

– Azt kérjük a

kormánytól – miközben

szolidárisak vagyunk a

dunaújvárosiakkal –, ne

engedjék, hogy a Dunaferr megmentése

közben Diósgyőr

áldozat legyen – jelezte

Káli Sándor.

Van

létjogosultsága

Számos fórumon elhangzott

már, s ezúttal

Ágotai

József, a DAM 2004

Kft.-nél

működő Vasas

Szakszervezet elnöke jegyezte meg,

hogy az ország éves

nemesacéligénye

600–800 ezer tonna, amit

Diósgyőrön

kívül máshol nem

gyártanak nálunk.

– Tény, hogy az

autóipar igénye

jelentősen visszaesett, de most is

azt mondom, hogy ha teljes

kapacitással működik a

gyár, akkor is csak az

éves igény felét

tudnánk

kielégíteni – ez

pedig jól példázza

a diósgyőri kohászat

létjogosultságát

– magyarázta

Ágotai

József.


Kapcsolódó cikkek:

DAM-ügyben

  • Vagyonkimentés után

    felszámolás?

  • DAM: leállás

  • forgatókönyv

    szerint?    

  • Ázsiai befektető

  • érdeklődik a DAM iránt

  • A DAM közleménye a

  • létszámleépítésről

  • DAM: legkorábban egy év

  • múlva termelhet újra

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában