2009.07.23. 15:35
Nadrágból bermuda, ingből tenisz
<p>Miskolc - A kánikulai meleg, ami a zárt<br /> helyeken csak még elviselhetetlenebb, a<br /> tömegközlekedésben az utasokat is, de<br /> természetesen az ott dolgozókat is megviseli.</p>
Miskolcon az MVK igyekszik
azért munkatársait megóvni a
hőguta vagy
napszúrás
veszélyeitől; arról
érdeklődtünk a cégnél,
miként.
A társaság legkorszerűbb
járművei egyelőre a Neoplan
buszok, amelyeken van
klímaberendezés, ez a
járművezető
fülkéjében is érezteti
áldásos hatását. (A
készülékek
szűrőcseréjét és a
gáz ellenőrzését nem
régiben végezték el.) A
kílmát a céges
előírás szerint 24 fok felett,
továbbá júniustól
augusztusig kötelező működtetni.
Itt érdemes hozzátenni, hogy azokon a
kocsikon, ahol ez történik, nem
érdemes lehúzni még az ablakokat
is, mert az csak rontja a klíma
hatásfokát.
Melegedő
sínek
A villamosoknál a sínek
felmelegedése komoly műszaki
probléma, ezért a hőfokot
lézeres mérőeszközzel
ellenőrzik, mind a burkolt közútban
lévő, mind a nyitott,
elkülönített
vágányszakaszokon. Ez indokolt esetben
(kánikulában) naponta többször,
kétóránként lezajlik.
És ha a műszer olyan értéket
jelez, indul a sínek
hűtésésre irányuló
beavatkozás. A felsővezetékek is
megereszkedhetnek a meleg miatt, ezek
utánfeszítése éves
karbantartás keretében
történik.
De vissza a kérdéskör emberi
oldalához. megintcsak a
járművezetők
egészségének, kellő
kondíciójának
megőrzésére irányul az az
intézkedés, amely a sofőröknek
- amiként a jegyellenőröknek is - a
végállomáson hideg
szódát biztosít. A
járművek fedélzetén
szolgálatot teljesítő
dolgozók, mint ismeretes, formaruhát
viselnek, ebből létezik téli
és nyári változat;
értelemszerűen utóbbi
kialakítása olyan, ami
elviselhetőbbé teszi a hőséget.
A hosszú nadrág és ing helyett
bermudanadrágból és
teniszingből áll.