Helyi közélet

2009.10.13. 10:44

Sztrádadugó-elhárítók akcióban

<p>&#211;r&#225;kra leb&#233;nul a forgalom az<br /> aut&#243;p&#225;ly&#225;n, ha egy koccan&#225;s<br /> t&#246;rt&#233;nik.</p>

Még normális üzemben is

dugó dugót ér az

autópályákon (főleg a reggeli

és a délutáni csúcsok

idején Budapest közelében),

de ha valami vészhelyzet adódik,

hosszú várakozásra

számíthatnak az autóban

ülők.

Kedden reggel az M3-ason például egy

kamion ütközött a

szalagkorlátnak, egy másik pedig

műszaki hiba miatt állja el a

külső sávot, ezért a

műszaki mentés és a

helyszínelés miatt araszolva halad a

forgalom.

Az autósokban ilyenkor gyakran

felmerül: miért nem jelölnek ki az

autópálya üzemeltetői

ilyenkor egy egérutat, amin keresztül a

torlódásokat el lehet kerülni? Mert

ha az ember időben – legalább egy

lejáróval előbb –

értesül ezekről a

problémákról, még kereshet

másik útvonalat ahelyett, hogy ezrediknek

beáll a várakozó

autósok sorába.

Horányi Emese, az

Állami Autópálya Kezelő

Zrt. kommunikációs

irodájának munkatársa elmondta,

hogy minden létező

kommunikációs csatornán igyekeznek

folyamatosan tájékoztatni az

autósokat a forgalmi helyzetről.

Az autópálya kezelő

diszpécserei a pályákon

elérhető valamennyi rádióval

kapcsolatban állnak, és

általában óránként

jelentkeznek az aktuális közlekedési

információkkal. A cég

honlapján (www.autopalya.hu)

ugyanezek az információk szintén

elérhetők, de a pályák

mentén kihelyezett

mátrix-táblákon is

„üzennek” az

autósoknak. Itt a szöveg

mennyisége korlátozott ugyan, de ha

lehet, az esetleges kerülőutakról is

tájékoztatják az utazókat.

Arra a kérdésre, hogy egy

egyszerűnek látszó baleset

miért bénítja meg

órákra a sztrádák

forgalmát, Horányi Emese

azt válaszolta, hogy a mentésben

részt vevő szervezetek

(tűzoltóság,

katasztrófavédelem,

rendőrség, mentő) munkatársait,

a szükséges gépeket a

helyszínre kell juttatni, és ez is

időbe kerül. A baleseti

helyszínelőknek is megvan a maguk dolga,

amit nem csaphatnak össze. Ha légi

mentésre van szükség, ahhoz is le

kell zárni a fél pályát,

hiszen a helikopter sem szállhat le

akárhol. Az

autópályák és a

főútvonalak kapacitása amúgy

is véges, nem várt események

hatására azonban teljesen eldugulhatnak.

Mint Horányi Emese kifejtette:

munkatársai minden ilyen esetben azon vannak,

hogy a lehető leggyorsabban átadják

a pályát a forgalomnak.


Kapcsolódó cikkek:

Autópálya-hálózat

webkamerákon. Nézze meg Ön

is!

  • Baleset az M3-ason, torlódás

  • Vádemelés az

    autópálya rendőrök

    vesztegetési ügyében

  • M6-os autópálya -

    áttörték az ország

    leghosszabb közúti

    alagútját

  • Továbbra sem drágul az

    autópálya-matrica


    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában