Helyi közélet

2009.11.14. 14:08

A szárnyvonalak problémája egy álprobléma

<p>Putnok - A Lehet M&#225;s A Politika (LMP)<br /> aktivist&#225;i szombaton vas&#250;t-&#252;gyben<br /> sajt&#243;tt&#225;j&#233;koztat&#243;ra &#233;s<br /> k&#246;z&#246;s vonatoz&#225;sra invit&#225;lt&#225;k<br /> az &#250;js&#225;g&#237;r&#243;kat.</p>

A putnoki állomáson Ivády

Gábor választmányi tag

beszámolt a mellékvonalak

bezárásának

értelmetlenségéről,

szólt a fővonalakon bevezetendő

ütemes menetrend tervéről is.

A mellékvonalak (és

néhány fővonal) tervezett

leépítése, a

személyforgalom felszámolása

megtakarítást nem tesz

lehetővé - hangoztatta. A vonalak

fenntartásának

költségét ugyanis továbbra is

a költségvetés fogja állni,

ám ezek a vonalak ezen túl

már bevételt sem termelnek, a buszos

helyettesítésük

ráadásul további nem kevés

pénzbe kerül majd.

Megtakarítást csak a tényleg

használhatatlan (de vajon tudjuk-e, hogy

melyikek ezek?) vonalak teljes

felszámolása hozna. Azonban a

szárnyvonalak problémája

egy álprobléma - jelentette ki

Ivády Gábor. A

felmerülő költségek és a

vonalak fontossága is csekély. Amikor a

kormány, vagy az ellenzék erről

beszél, azt csak azért teszi, hogy

elterelje a figyelmet a vasút sokkal

súlyosabb gondjairól.

Az első ilyen súlyos, a vidéket

hatványozottan érintő

probléma a regionáis

közlekedési szövetségek

kialakításáank

hátráltatása. Az LMP

közlekedési programjában az egyik

fő szerepet játszó,

regionális közlekedési

szövetségek a helyi igények

kiszolgálása

céljából jönnek létre.

Helyben döntenek a közlekedési

kérdésekről, nem pedig

Budapesten. Nem a MÁV

vízfeje és a kormány, hanem az

önkormányzatok, az utasok

szövetsége dönt a

közlekedés

szervezéséről. Ezeknek a

szövetségeknek a döntési

hatáskörébe tartoznak majd a

Volán társaságok, a

helyi vasút

személyszállítással

foglalkozó alvállalatai, a helyi

taxi társaságok, a falugondnok

kisbuszainak forgalom szervezése. Ez nem

feltétlen jelenti a

szárnyvonalak

megmentését, sok helyen az elhanyagolt

kistelepülési

úthálózat javítása,

bicikliút építése a

fontosabb. A kistérség belső

erejét, a sokrétű belső

kapcsolati háló adja, ennek eszköze

a kiváló közlekedés, ezt

javítják majd a reginális

közlekedési szövetségek.

A második, a vidéket erősen

érintő probléma, az

országos, integrált ütemes

menetrend kérdése.

Bevezetésének célja az, hogy

bármilyen településről

két óránként

közlekedési kapcsolat legyen 2010-re -

fogalmazott Ivády Gábor.

Meg kell teremteni a közös

busz-vasúti menetrendet, a

közös tarifát és ki kell

terjeszteni az ütemes menetrendet országos

szintre.

Az aktivisták és a környék

polgármesterei felszálltak a

Szilvásváradra

közlekedő vonatra, és a tervek szerint

ott is sajtótájékoztatót

tartanak.

BGY

Forrás:

Észak-Magyarország

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában