Helyi közélet

2010.01.18. 07:33

Veszélyben van az ózdi autóbusz-közlekedés

<p><P><br /> &#211;zd - T&#237;z sz&#225;zal&#233;kkal<br /> emelkedett az &#225;ra a buszb&#233;rleteknek<br /> janu&#225;rt&#243;l &#211;zdon.<br /> </P></p>

Az egyszeri vonaljegyért is többet kell

fizetni a lakosságnak, és új

menetrend lépett életbe az

újesztendőtől. Járatokat

kellett megszüntetnie a Borsod

Volánnak, mert az utas szám 2002

óta folyamatosan csökken. A város

helyi közforgalmú

autóbusz-közlekedésének

idei veszteségmentes

fenntarthatósága érdekében,

a közlekedési társaság

közel 84 millió forint

önkormányzati működési

támogatást igényelt. A mostani

lépések csupán arra voltak

elegendőek, hogy némelyest

levegőhöz jussanak.

Visszaesett a

forgalom

- A város jelenlegi

társadalmi és gazdasági helyzete

egyértelműen leképeződik az

autóbusz közlekedésre

– mondta Ihász

Zoltán, területi igazgató.

– Nincs mit szépíteni: az

embereknek nincs munkájuk,

bezárkóznak, nem mozdulnak ki az

otthonukból. Drasztikusan visszaesett az

elmúlt időszakban a vásárolt

bérletek száma, ezért a

Volán kénytelen volt

lépni. Ezzel azonban még közel sincs

megoldva a helyzet, hiszen a

nagymértékű hiány

kezelésére is ki kell találni

valamit. Nem az a kérdés, hogy lesz-e

még újabb áremelés

és menetrend változás. Az

ózdi autóbusz

közlekedés léte forog

veszélyben. Csúnya kifejezéssel

élve, fizető utasokat kell szereznünk,

ellenkező esetben további kellemetlen

lépésekre kényszerülünk.

A Borsod Volán folyamatosan egyeztet az

ózdi önkormányzattal a helyzet

rendezése érdekében. A

város lehetőségei is erősen

behatároltak, ráadásul az

autóbusz közlekedés nem

tartozik a kötelező feladatok

ellátása közé. Ettől

függetlenül éves szinten így is

17 millió forintot áldoz erre a

célra az önkormányzat.  A

közelmúltban egy eseti bizottságot

is felállítottak a

buszközlekedés

ügyében.

A lét a

tét

- Az elmúlt években az

infláció

mértékétől jobban egyszer sem

emelkedett a buszközlekedés a

városban – jelentette ki

Szalári István, a

városüzemeltetési bizottság

elnöke. – Most azonban nem a

drágulás a legnagyobb probléma.

Előttünk is ismert a cég tragikus

helyzete, valamilyen megoldást kell

találni arra, hogy orvosoljuk a gondokat.

Márciusig folyamatosan tárgyalunk,

viszont azt látni kell, hogy az

önkormányzat a jelenlegi

pénzügyi helyzetében ha

megfeszül akkor sem tud lényegesen

több támogatást nyújtani az

ózdiaknak a közlekedésre.

A Borsod Volánnál az is gondot

jelent, hogy a járműpark életkora

elég magas. Átlagosan 13 esztendős

buszok futnak az ózdi utakon, amin

szintén változtatni kellene. A

város területi elhelyezkedése sem

kedvez, mert egy-egy vonalon rengeteg kilométert

kell megtenni, adott esetben kihasználatlanul

is. A cég területi igazgatója

szerint a jelenlegi állapot csak úgy

tartható fent, ha ismét buszra ül a

lakosság, ezzel pedig föllendül az

utasforgalom.

- ME -


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában