2010.07.06. 15:44
Olvasói levél: Büdös és zsúfolt az MVK
<p>Miskolc - Olvasónk zsúfoltnak és büdösnek nevezi az MVK Zrt. járműveit. Állítja, mióta elkezdődött a villamosprojekt „méltatlanná váltak” az utazási körülmények a buszokon.</p>
A Zöld Nyíl beruházás egyre több, tömegközlekedést igénybe vevő olvasónk idegeit terheli meg. Egy újabb levelet juttattak el szerkesztőségünkbe, amiben ezúttal a buszok zsúfoltságát kritizálják, feltéve a kérdést: nem lehet sűríteni a járatokat a forgalmasabb napszakokban?
„Tisztelt Szerkesztőség!
Ki merem jelenteni, hogy az MVK döntéshozói nem túl gyakran szállnak fel a buszokra. Ha néha megtennék akkor tudonást szerenének arról, hogy milyen áldatlan állapotok uralkodnak ott. Zsúfoltak és büdösek a buszok. Nap mint nap tapasztalhatjuk, hogy kevesebben utaznak villamossal mióta elkezdődött a villamosberuházás ehelyett a buszokra szállnak ezért minden napszakban többen vannak a buszokon, de a délelött 10-11 körüli időszak a legborzasztóbb. A nyári szünet miatt is más a buszok zsúfoltsága. Majdnem minden nap ebben az időpontban utazom Diósgyőrtől a Búza térig, de az út felénél már elviselhetetlen a tömeg. Az új típusú buszoknál az ablakokat nem lehet kinyitni, egy alkalommal a sofőr felszóllította az utasokat, hogy zárják be az ablakokat, mert így nincs értelme a légkondinak, de vannak ápolatlan utasok a buszon, néha több családnyi is, akik miatt olyan büdős van, hogy émelygéssel kell küszködni közben meg minden irányból lökdösik egymást az emberek. A régi buszokon pedig nincs légkondícionálás itt a nyitott ablakok miatt nincs annyira büdös, viszont meleg van. Tudom, hogy a rossz szagú utasokról nem tehet az MVK, de minimálbérből élő vagyok és a 6100 forintos bérletár nagyon megterhető és még az utazás színvonala is méltatlan.
Az MVK nem végez utasszámlálást? Miért nem állít be több buszt a legzsúfoltabb időszakokban?
Köszönöm ha elolvassák levelelem
K. Zsuzsanna egy dühös miskolci lakos.”
Olvasónk levelét változtatás nélül közöltük le.
Az MVK válasza
"Sajnáljuk, hogy autóbuszainkon ilyen rossz tapasztalatokat szerzett. Az utasszámokat az MVK Zrt. természetesen folyamatosan figyeli, az Ön által említett Diósgyőr- Búza tér szakaszon legutóbb június 23. és július 1. között végeztünk méréseket, ekkor vizsgáltuk az 1-es és 1A-s autóbuszokon az utasok számát. Az utasszám mérése azt jelenti, hogy adott napokon minden induló buszon nézzük, hogy mekkora az utasszám a busz befogadóképességéhez képest. A 10-11 óra közötti időszakban azt tapasztaltuk, hogy valóban előfordulnak zsúfoltabb járatok, de ez a zsúfoltság nem azonos időszakokban keletkezik, nem mindig ugyanakkor, és a magas kihasználtságú buszokat mindig alacsony utasszámú jármű követi. Mondok egy példát: a Majális-parkból 10:24-kor induló 1-es autóbuszon június 28-án 88%, június 29-én 51%, és június 30-án 23%-os volt a kihasználtság. A következő, 10 óra 38 perckor induló 1-es autóbusz kihasználtsága minden nap, amikor vizsgáltuk 35% alatt volt. Az utasszámok vizsgálatát a továbbiakban is rendszeresen folytatjuk, és ha rendszerességet tapasztalunk a magas utasszámot illetően, beavatkozunk a menetrendbe, hiszen nekünk is az a célunk, hogy Önök elégedettek legyenek a szolgáltatásunkkal.
Többek számára az utazás során alternatívát jelentenek az 1-es és 1A-s autóbuszokkal párhuzamosan közlekedő villamosok és villamospótló járatok. A villamosok és a villamospótló autóbuszok gyakran közlekednek, gyakrabban, mint autóbuszaink és a köztük lévő átszállás is jól szervezett és gördülékenyen megoldott, ezért kérjük, ha tehetik, éljenek ezzel az utazási lehetőséggel. Társaságunk végzett felmérést arra vonatkozóan is, hogy busszal vagy villamos és villamospótló igénybevételével lehet-e gyorsabban közlekedni. Azt tapasztaltuk, hogy Diósgyőr vr. megállóhelyről a Tiszai pályaudvarra a reggeli csúcsidőben 7:15-kor autóbusszal, illetve villamos és villamospótló igénybevételével kollégáink mindkét megoldással 38 perc alatt érkeztek meg a célállomásra.
Üdvözlettel:
- Megkezdődhet a pályarekonstruk- ció a Széchenyin
- A Centrumnál készült fotóink!
- Hétfőn kiderül, kezdődhet-e a munka a miskolci villamosprojekten
- Ismét MVK Nyílt nap Miskolcon
- Zöld Nyíl: Mikor vetik be az ormányos vibrátort?
- Zöld Nyíl: a harmadik beelőzött...
- Zöld Nyíl: újabb forgalmi változások