2012.10.11. 11:12
UPC-sztori - "Hangos, jól érthető igennel megkötötte"
Miskolc - Olvasónk elmondása szerint úgy lett előfizető, hogy tulajdonképpen "nem lett". Íme az UPC válaszlevele a faramuci történetben!
Miskolc - Olvasónk elmondása szerint úgy lett előfizető, hogy tulajdonképpen "nem lett". Íme az UPC válaszlevele a faramuci történetben!
"Az említett ügyben X úr egyértelműen, személyesen, a hatályos jogszabályoknak és saját Általános Szolgáltatási Feltételeinknek is megfelelően szerződést kötött a szolgáltatásunkra, ennek azonban a díját egyetlen alkalommal sem fizette meg, ezért júniustól előbb a szabályoknak megfelelően korlátozni kezdtük a szolgáltatását, majd augusztus 8-ai hatállyal felmondtuk azt." - fogalmaz az Észak-Magyarországhoz intézett válaszlevelében Szűcs László, az UPC Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója. "A szeptember 3-án benyújtott panaszát (amellyel kapcsolatosan egyébként az illető nem kért ügyintézést), nem tudtuk elfogadni, mivel a szerződéskötés a szabályoknak megfelelően történt. Erről X urat írásban tájékoztattuk. A szerződéskötés idén márciusban röviden a következőképpen zajlott (ezt a birtokunkban lévő, szabályosan rögzített hangfelvétel is tanúsítja): a lakás előző tulajdonosa először költöztetni kívánta a szolgáltatásait, majd azzal jelentkezett vissza, hogy ezt a kérelmét törölné, mert az új tulajdonos (X úr) átvállalja a szerződést."
Teljesen szabályosan
"Mivel az új tulajdonos is a telefon mellett volt, ezért felajánlottuk, hogy telefonon is, a jogszabályokban foglalt úgynevezett hangos szerződéssel is elvégezhető az átvállalás, a szerződés átírása. Munkatársunk az új tulajdonossal, X-szel is beszélt, felvette és egyeztette a személyes adatait, ismertette a szerződés és az átvállalás feltételeit, a konkrét díjcsomagok tartalmát és havi díjait, majd ezek ismeretében X úr egy hangos, jól érthető „igen” kimondásával megkötötte az előfizetői szerződést. A névátírás és a szerződésátvállalás tehát teljesen szabályosan történt. Ezt követően a megküldött számlákkal szemben X úr nem emelt panaszt. Mivel a számlákat azonban nem egyenlítette ki, ezért fel kellett mondanunk a szolgáltatását. Az elmaradt díjakat természetesen a volt előfizetőnek ki kell fizetnie." - zárta tájékoztatását Szűcs László, az UPC Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója.
ÉM-JLI
A rendőrség és a bíróság is vizsgálódhat
Az úgynevezett „hangos szerződés” vagy hivatalos nevén „távollévők között kötött szerződés” bevett és jogszerű gyakorlat, erről egy kormányrendelet is rendelkezik, tehát ez valóban létezik és sok esetben az előfizetők számára is lényeges könnyebbséget okoz, hogy nem kell személyesen befáradniuk egy ügyfélszolgálati irodába.
Természetesen minden esetben az előírt szabályoknak megfelelően járunk el, elkérjük és egyeztetjük a szükséges adatokat, így tettünk ebben az esetben is, ezt a hangfelvételek is tanúsítják. Ugyanakkor az esetleges csalások, visszaélések kiszűrésére sajnos a szolgáltatóknak nincsenek eszközeik, ezt a rendőrség és a bíróság tudja csak megállapítani. Bízunk benne, hogy amennyiben ebben az esetben is ez történt, akkor azt a rendőrség vagy a bíróság tisztázni fogja. Ebben az esetben nyilvánvalóan nem kell majd a lakástulajdonosnak kifizetnie az elmaradt szolgáltatási díjakat - tudtuk meg Szűcs Lászlótól, az UPC Magyarország Kft. kommunikációs igazgatójától.
Közel 150 ezer forintos ki nem mondott igen