2012.10.26. 12:50
Vigyázz, ha jön a villamos!
Miskolc - Néhány napon belül már a második gyalogost gázolta el a villamos Miskolcon. Mit lehet ez ellen tenni?
Miskolc - Néhány napon belül már a második gyalogost gázolta el a villamos Miskolcon. Mit lehet ez ellen tenni?Villamosbaleset történt csütörtökön délután, egy idős hölgy a Herman Ottó Gimnázium utáni zebrán kelt át, amikor a belváros felé haladó villamos elcsapta. Életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba a mentők, ám éjszaka a kórházban életét vesztette.
Grieger Ernővel, az MVK Zrt. forgalmi igazgatójával arról beszélgetett munkatársunk, hogyan lehet a hasonló baleseteket megelőzni. Mint Grieger Ernő elmondta, a munkatársaknak tartott legutóbbi oktatásnak éppen a gyalogátkelők megközelítése volt a témája, és ennek során a korábbi villamosbaleset tapasztalatait is leszűrték. A forgalmi igazgató kifejtette: a villamosra is vonatkozik a KRESZ-szabály, miszerint a zebrán áthaladó gyalogosnak elsőbbséget kell adnia, és ezt a járművezetők be szokták tartani. A csütörtöki balesettel kapcsolatosan konkrétumokról még nem beszélhetett, mint mondotta, mindkét villamosgázolás esetében folyik a rendőrségi vizsgálat, ennek célja a felelősség kérdését tisztázni. Felvetettük: lehetne-e mondjuk sebességkorlátozással csökkenteni a villamosbalesetek bekövetkezésének kockázatát, mert a csütörtöki baleset helyszíne közelében, a Malomszög környékén komoly tempót mennek a kötött pályás járművek, mire a forgalmi igazgató elmondta: ezen a szakaszon a villamosokra vonatkozóan 30 kilométeres korlátozás van érvényben, amit a tegnapi gázolásban rész vett jármű vezetője is betartott, ezt a baleset után elvégzett fékpróbák igazolták.
Grieger Ernő elmondta még: az MVK Zrt. járművezetőinek az első két negyedévben nem volt saját hibás balesetük, a sofőrök átlagosan egymillió kilométert vezetnek le a miskolci forgalomban (évente 35-40 ezer kilométert), míg egy baleset az ő hibájukból bekövetkezik. Éppen pénteken köszöntötték azokat a járművezetőket, akik több millió kilométert vezettek le balesetmentesen, volt közöttük, akit 28 év alatt végig elkerült a baj.
A forgalmi igazgatótól úgy tudjuk, az MVK szempontjából kockázatos helynek számít az Újgyőri főtér környéke és a villamospálya, itt szokott a legtöbb baleset bekövetkezni. Ez nem véletlen, az Újgyőri főtéren a végállomás miatt nagy az utas- és a járműkoncentráció, a villamosbalesetek zöme pedig abból adódik, hogy a civil járművezetők nem adják meg az elsőbbséget a kötött pályás járműnek, és gyakran előkanyarodnak. A Grieger Ernő elmondta még: a cég járművezetői rendszeresen vesznek részt pályaalkalmassági vizsgálaton, ha pedig valaki balesetet okozott, soron kívül is el kell mennie a felülvizsgálatra.
ÉM-SZP
Villamos gázolt el egy gyalogost Miskolcon
tovább »