2012.12.10. 16:10
Jövő tavasztól felvételiztet az ORFK
Miskolc - A Hívásfogadó Központ miskolci épületének átadására várhatóan 2013 első félévében kerül sor.
Miskolc - A Hívásfogadó Központ miskolci épületének átadására várhatóan 2013 első félévében kerül sor.Jól haladnak az egykori hadkiegészítő parancsnokság területén Miskolcon a rendőrségi call center építési munkálatai. Mint az ismeretes az országban két helyen - Miskolcon és Szombathelyen - a Hívásfogadó Központok kialakításával párhuzamosan megvalósul a rendőrségi és katasztrófavédelmi tevékenység-irányítás infokommunikációs korszerűsítése is. A központok az Unióban kötelezően használt, egységes 112-es hívószám fogadása mellett a nemzeti hívószámok (104, 105, 107), fogadására is képesek lesznek. A bennük kialakított rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosít a készenléti szervek érintett szereplői, az irányítók, a végrehajtók és a bajba jutott segélykérők, azaz a lakosság között a rendszer képes lesz a kor követelményeinek megfelelő segélykérési csatornák (telefon, eCall, SMS, MMS, Internet stb.) egyidejű kezelésére.
Mikor lesz a hivatalos megnyitó? - kérdeztük többek között az illetékeseket.
"A Hívásfogadó Központ épületének átadására várhatóan 2013 első félévében kerül sor, így ekkor lesz a hivatalos megnyitó is, de a rendszer a tervek szerint csak 2014 őszén startol" - kaptuk a választ a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-től, akiktől megtudtuk azt is, hogy a 112-es hívószám már 1999 óta működik Magyarországon, míg az ESR – 112 projekt nem a telefonszámot, hanem a mögöttes informatikai rendszert valósítja meg.
"Az új rendszer komplex, egész országra vonatkozó bevezetése összetett, bonyolult feladat: a tervek szerint 2013 második félévében indul a 112-s, valamint a nemzeti hívószámokat egyaránt fogadó új hívásfogadó rendszer, így a 112-es segélyhívószám társadalmi célú kommunikációja is ekkor kezdődik."
Kiderült az is, hogy az ESR – 112 projekt, illetve a kapcsolódó, hazai forrásból megvalósuló építészeti beruházás korszerű informatikai rendszer támogatásával, biztosítani fogja, a segélyhívószámok fogadását és előszűrését. A Hívásfogadó Központok korszerű, európai színvonalú munkahelyeket teremtenek, ahol képzett operátorok segítik a segítségnyújtás hatékonyságát.
Két hónapos előképzés
"A foglalkoztatás várhatóan az épületek átadásától, azaz 2013 tavaszától indul" - fogalmaztak válaszukban. "Az átadás után lehetővé válik, hogy a Készenléti Szervek tevékenységét irányítók és a bevetési egységek csak érdemi beavatkozást igénylő eseteken dolgozzanak, ezáltal gyorsabb, hatékonyabb segítséget nyújthassanak a rászorulóknak."
Felvetésünkre, hogy hány embert vettek már fel, vagy tart-e még a betanításuk azt a választ kaptuk a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-től, hogy az úgynevezett Hívásfogadó Központok összesen 850 munkatársat foglalkoztatnak majd, akik közül 425-en az épülő miskolci központban kezdhetnek el dolgozni.
"A projekt ütemezéséhez igazodva, várhatóan 2013 tavaszától fogja az ORFK felvételiztetni a munkatársakat, ezt követően az új kollégák egy szakmai képzésen vesznek majd részt. Ennek érdekében a Munkaügyi Központ toborzási és kiválasztási tevékenysége már a jövő év elején megkezdődik, majd az operátorok két hónapos előképzésére kerül sor. Végül, a munkatársak részt vesznek az elkészülő informatikai rendszer tesztelésében, s próbaüzem keretében készülnek fel az éles üzemi átállásra."
Ennek kapcsán felhívtuk a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Miskolci Kirendeltség és Szolgáltató Központját, ahol megkérdeztük: ahhoz, ha a 112-es miskolci call centerben szeretnénk dolgozni milyen lépéseket kell tennünk azt felelték, hogy a munkaügyi központba ügyfélfogadás idején személyesen vigyük be - lehetőleg - fényképes önéletrajtunkat. A borítékra írjuk rá, hogy "112-es hívószám". Kérdésünkre, hogy milyen végzettséggel kell rendelkeznünk elmondták: nem tudnak megkötésről, azonban legalább középfokú végzettség nem árt.
ÉM-JLI