2013.01.25. 11:44
Februártól toboroznak a 112-be
Miskolc - Elkészült a miskolci 112-es Hívásfogadó Központ épülete, jelenleg a berendezését végzik.
Miskolc - Elkészült a miskolci 112-es Hívásfogadó Központ épülete, jelenleg a berendezését végzik.Szerettünk volna képeket is készíteni az elkészült épületben, de ezt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztálya nem engedélyezte. Azt azonban elmondták: a rendszer éles indulásának időpontja év vége. A próbaüzem viszont az utolsó negyedévben elkezdődik.
A beruházás több mint 400 embernek jelent majd munkahelyet, ezért arra is kíváncsiak voltunk, mikortól veszik fel a dolgozókat. „Jelenleg a toborzás előkészítése zajlik. A toborzás várhatóan februárban kezdődik. Ennek során a kormányhivatalok elsősorban a munkanélküli hivataloknál regisztrált álláskeresők közül választják ki a későbbi operátori feladatra alkalmas személyeket. Ezt követően, a projekt ütemezéséhez igazodva az Országos Rendőr-főkapitányság bírálja el azoknak a felvételi kérelmét, akik részt vehetnek a szakmai képzésen” – kaptuk a választ.
Mi lesz azokkal, akik most is a 112-nél dolgoztak? Átveszik őket? „Igen, a 112-es hívásokat jelenleg fogadó személyzetet a központok részben átveszik, és az operátori feladatra kiválasztott személyzet mellett ők is részt vesznek majd a szakmai képzésben, részben pedig új szakmai feladatot kapnak” – tudtuk meg.
Korszerűbb
A beruházás 5 milliárd forint uniós támogatásból és mintegy 2,7 milliárd forint hazai forrásból valósul meg.
Mitől lesz korszerűbb, mint a korábbi? „Jelenleg a hívásokat ugyanazok az irányító diszpécserek fogadják, akik a segítségnyújtásban érintett erőket irányítják. Az új rendszerben a két feladat szétválik, így az irányítók sokkal koncentráltabban és hatékonyabban végezhetik a munkájukat. A miskolci és szombathelyi központokban kialakított rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosít a készenléti szervek érintett szereplői, az irányítók, a végrehajtók és a bajba jutott segélykérők, azaz a lakosság között. Ez azt jelenti, hogy a rendszer képes lesz a kor követelményeinek megfelelő segélykérési csatornák (telefon, eCall, SMS, MMS, Internet stb.) egyidejű kezelésére. A rendszer az Unióban kötelezően használt, egységes 112-es hívószám fogadása mellett a nemzeti hívószámok fogadására is képes lesz. A segítségnyújtás folyamata sokkal gyorsabb és hatékonyabb lesz, ami életeket menthet” – válaszolták.
ÉM-NSZR