2013.03.05. 09:59
Híd a belváros és Szirma között
Miskolc - 2014-ben elkészülhet az első üteme a tervezett „Y” hídnak, a folytatás 2018 környékén várható.
Miskolc - 2014-ben elkészülhet az első üteme a tervezett „Y” hídnak, a folytatás 2018 környékén várható.Már elkészültek az engedélyezési tervei a leendő „Y” hídnak, hogy pontosan merre halad és milyen lesz: grafikán mutatjuk be. A híd a Martin-kertvárossal és Szirmával köti majd össze a belvárost.
Arról tavaly októberben számoltunk be, hogy a kormány jóváhagyta az „Y” híd kivitelezésének finanszírozását, mégpedig bruttó 5,65 milliárd forinttal. A pénzhez – írtuk akkoriban – a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében juthat majd hozzá a miskolci önkormányzat.
Jelen és jövő
A város déli tehermentesítő útja jelenleg a Vörösmarty úton, a vasúti hídon áthaladva egy sorompós csomóponthoz jut, lebénítva ezzel a déli tehermentesítő út forgalmát. Ezen a helyzeten segít majd a tervezett „Y” híd, amely a Király úttól a József Attila útig átveszi az M3-as szerepét, így tehermentesíti a Búza tér forgalmát.
Dobos Tímeától, a miskolci önkormányzat szóvivőjétől immár részleteket is megtudhattunk: az első ütem megvalósulása 2014-ben várható. Ennek részeként a Soltész Nagy Kálmán úttól az "Y" hídon keresztül Szirma, Martin- kertváros irányába a csatlakozó Kisfaludy Károly utcáig, valamint a Kandó tér felé haladva a MÁV- telep közepéig épül meg a kétszer kétsávos út, ideiglenes északi csatlakozással a Szinva hídon keresztül az Augusztus 20. utcáig. A további építés – a források függvényében – 2018-ra prognosztizálható.
Csomópont-tervek
– A lehetőség benne van ebben a területben – nyilatkozta korábban lapunknak Rostás László, Miskolc főépítésze. Azt is elmondta, hogy a város arra is lehetőséget kapott, hogy elkészítse a terveket egy úgynevezett intermodális csomópont tervezésére, kivitelezésére, ez a Tiszai pályaudvar előtti Kandó térre és környékére vonatkozik. (Az intermodális csomópont azt jelenti, hogy többféle közlekedési eszközt, - módot kombináló rendszer jönne létre, például a helyi-, a távolsági közlekedés, de a taxidroszt, a kerékpáros közlekedés, sőt a parkolók is egy helyen érhetők el.) Rostás László hangsúlyozta, hogy a Gömöri pályaudvar környékére is készülnek emelt szintű csomópont-tervek.
A közgyűlés előtt
A miskolci önkormányzat közgyűlése februárban egy, a fejlesztéshez kapcsolódó előterjesztést is tárgyalt: módosította a terület – és a MÁV-telep – rendezési tervét, hogy elháruljanak az akadályok a későbbi lehetséges fejlesztések elől. Ennek kapcsán a közgyűlési ülést megelőzően a főépítész úgy nyilatkozott lapunknak: a MÁV-teleppel kapcsolatos fejlesztésnek jelenleg nincs realitása, hiszen nincs a terület a város tulajdonában, megvásárlásának pedig feltételei vannak. Hogy pontosan mit építene oda a város, ha a terület egyszer a tulajdonába kerülhetne, még nem születtek tervek. „A rendezési terv csak egy lehetőség, a többi feltételezés”, fogalmazott korábban a főépítész.
ÉM-HM