Helyi közélet

2013.04.10. 20:52

Járatkimaradások: rosszkor jött a hó

Miskolc - 17 busz hibásodott meg a hó miatt március 15-én, ezzel tovább nőtt a rossz járművek száma.

Miskolc - 17 busz hibásodott meg a hó miatt március 15-én, ezzel tovább nőtt a rossz járművek száma.A március 15-ei hétvége rendkívüli időjárása az oka a mostani járatkimaradásoknak a miskolci buszközlekedésben, erősítette meg korábbi álláspontját az MVK Zrt. vezetése szerdai sajtótájékoztatóján. (A rendezvénnyel egyben reagálni is kívánt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) múlt heti közleményére: a társaság állítja, az MVK rosszul értelmezett megtakarítási gyakorlata, a visszafogott alkatrészbeszerzés vezetett a problémához. Kókai Ernő, az MVK Zrt. vezérigazgatója ennek kapcsán megjegyezte, a közlemény nem alkalmas tényszerű tájékoztatásra, szerinte csupán hangulatkeltés.)

52 hibás busz

– A rendkívüli időjárás során (40 centi hó esett le Miskolcon az említett napon) a járművekre fagyott csapadék jelentős károkat okozott, főleg az alacsonypadlós és csuklós buszokon – mondta Kókai Ernő, a buszok állapotát fotókkal is illusztrálták a sajtótájékoztatón résztvevőknek.

A későbbi járatkimaradások magyarázataként a vezérigazgató elmondta, Miskolc menetrendszerinti buszközlekedése fenntartásához 138 autóbuszra van szükség. Az MVK Zrt.-nek 173 busza van, ezek átlagosan 450-690 ezer kilométert futottak már, így jelentős a karbantartási igényük. Normál időszakban 35 busz vár naponta javításra. Március 15-én azonban 17 autóbusz hibásodott meg a hó miatt, így a javítások összetorlódtak, és számuk 52-re nőtt.

Lejárt műszaki vizsga

– A legnagyobb probléma az volt, hogy a havária helyzetben a javítási hányad olyan járművekből állt, amelyeknek lejárt a műszaki vizsgája, vagy időigényes volt a javításuk – magyarázta Kókai Ernő. Hozzáfűzte, a kialakult helyzetről tájékoztatták dr. Kriza Ákos polgármestert, aki megállapította, az MVK Zrt. vezetése kézben tartja a problémát, így nem kívánt beavatkozni.

Kókai Ernő hangsúlyozta, a probléma kiküszöbölésére átszervezték a javítási és karbantartási folyamatokat, a műszaki dolgozók két műszak helyett háromban dolgoznak, a tervezett karbantartásokat átütemezik, így sikerült elérni, hogy egyre több jármű térhet vissza a menetrendszerinti forgalomba. Az elhagzottakra visszatérünk.

ÉM-HM

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában