2013.05.21. 07:31
Jó hírverés a Bartók Plusz számára az operaíró verseny
Miskolc - Facebook, újságcikkek és leporellók: csak néhány mód, ahogy népszerűsítik a fesztivált.
Miskolc - Facebook, újságcikkek és leporellók: csak néhány mód, ahogy népszerűsítik a fesztivált.Marokkó, Málta, Chille és Mexikó: íme, néhány ország, ahonnan rákattintottak a miskolci operafesztivál honlapjára, vagy Facebook oldalára. S ezek csak a legkülönlegesebbek, a sort hosszan lehetne folytatni, mondja lapunknak Frecskó Lenke, a fesztivál marketing- és társadalmi kapcsolatainak „felelőse”.
– Régebben is volt Facebook-oldalunk, de ritkán fejlesztettük, most viszont tudatosan frissítjük – mondja. Hozzáfűzi, mióta angolul is kikerülnek a hírek, megnőtt az oldalra látogatók száma. S ki tudja, hányan kapnak kedvet közülük a fesztivál programjaihoz.
Frecskó Lenke megjegyzi, húsz magyar városból kattintanak rájuk a látogatók, érdekes, hogy nagyjából ugyannyi budapesti, mint miskolci.
– Meglepő, hogy a városok listáján a kilencedik helyen Eger, a tizediken pedig London áll.
Exkluzív szaklapok
A Facebookon való jelenlét azonban csak egy apróság a fesztivál marketingjében. Megtudjuk, a fesztivál már évek óta hirdet három exkluzív, nemzetközi szaklapban (a brit Opera now, a német Opernglas és Opernwelt címűekben) ezt a jelenlétet nagyon fontosnak tartják. Mióta hirdetnek, több cikk meg is jelent a fesztivál rendezvényeiről. Emellett az operaíró-verseny is sokat jelentett a fesztivál népszerűsítésében. Egy nemzetközi, angol nyelvű, zeneszerzőknek szóló honlapon hozták nyilvánosságra a pályázati kiírásukat. Érdeklődtek a verseny iránt az Egyesült Államokból, Svédországból, Kanadából és Portugáliából is, igaz, ez utóbbi kettő túl későn, kifutva a határidőből, de ígérték, jövőre pályáznak.
– A verseny középdöntőjébe viszont bejutott egy olasz versenyző, erről rendszeresen írnak az olasz lapok. Sőt, Girolamo Deraco a saját Facebook oldalán is rendszeresen beszámol a történtekről – mondja Frecskó Lenke. A másik két döntős, a debreceni, civilben orvos Németh Norbert és a kőszegi Szilágyi Miklós nagyon népszerűek a városukban, ott szintén többször beszámoltak sikerükről a helyi lapok. Akárcsak Iván Sáráról, az egyik műsorra tűzött opera szerzőjéről Szegeden. Ott a zeneművészeti főiskola hallgatói nemrég flasmobbal hívták fel a helyiek figyelmét a rendezvényre.
Hányan jönnek?
Frecskó Lenkétől megtudjuk, orosz és német turisztikai szervezetekkel is kapcsolatuk van, a napokban pedig a linzi magyar napokon kaptak lehetőséget a fesztivál népszerűsítésében több rádióműsor – osztrák rendező, Karel Drgac műve is szerepel a fesztiválon – keretében. Hosszan folytatja a belföldi megjelenéseket is, s a tourinform irodákba elküldött színes, a fesztivált népszerűsítő leporellókról is beszél. Azt viszont még nem tudja megmondani, hogy hányan érkeznek Miskolcra: a jegyeladások nagy része – ez a tapasztalat – fesztivál előtti napokban történik.
- ÉM-HM -