2013.08.09. 10:12
Diósgyőri stadion: Az önkormányzat zöld utat adott
Miskolc - A miskolci önkormányzat szerint csak a DVTK-n múlik, hogy mikor kezdődik a stadion felújítása.
Miskolc - A miskolci önkormányzat szerint csak a DVTK-n múlik, hogy mikor kezdődik a stadion felújítása.Az Észak-Magyarországban három hete adtuk közre a miskolci önkormányzat válaszát azzal kapcsolatban, hogy miért nem kezdődhet meg a DVTK stadionba tervezett azon rekonstrukció, amelynek első lépcsőjeként új centerpályát építenének a napos oldali lelátó elé, a rekortán atlétikai pálya elbontását követően. Akkor azt a választ a Városházáról, Koczák Szilvia szóvivőtől, hogy ,,egyelőre folyamatosak a tárgyalások, egyeztetések a rekortán pályát és a Diósgyőri stadion rekonstrukcióját illetően, ezért nem kezdődhetett el a műanyag atlétikai pálya elbontása". Most, hogy új fejlemény van az ügyben, nevezetesen, hogy Orbán Viktor miniszterelnök egy nyilatkozatában kijelentette, hogy a Diósgyőri stadion felújításához szükséges források biztosítására még ezen a nyáron állami támogatásról születhet kormányhatározat, ismét megkérdeztük a miskolci önkormányzat szóvivőjét arról, hogy van-e az önkormányzat részéről bármilyen akadálya annak, hogy a Diósgyőri stadion rekonstrukcióját a DFC Kft. elkezdhesse.– A miskolci önkormányzat, Miskolc Megyei Jogú Város vezetése minden olyan feltételt megadott, engedélyt biztosított a DFC Kft. számára, amely alapján elkezdődhet a Diósgyőri stadion rekonstrukciója – válaszolta lapunk megkeresésére Koczák Szilvia. – Hogy mikor kezdődnek el a munkálatok, ez csakis a labdarúgócsapatot működtető gazdasági társaság vezetésének döntésén múlik.
Arra a felvetésünkre, hogy a rekonstrukció elkezdése a rekortán pálya elbontását eredményezné, és ezzel egy időben futófelület nélkül maradnának az atléták, továbbá arra a kérdésünkre, hogy mi lesz, mi lehet az ő jövőképük, épül-e valahol új rekortán pálya, a városháza szóvivője előbb azt válaszolta, hogy ,,lesz", majd újabb ezzel kapcsolatos érdeklődésünkre, hogy hol, mikor, miből, ezt a választ kaptuk: ,,Ezekben a kérdésekben még folynak az egyeztetések, de lesz. Fedett edzési lehetőség kialakítása lehet az első lépés, ezt követően pedig egy szabadtéri futópálya megépítése."
Hazai meccsek idegenben
Elképzelhető, hogy a jövő hét szombati, Kecskemét elleni hazai meccsét követően legközelebb novemberben játszik újra bajnokit Diósgyőrben a DVTK NB I-es labdarúgócsapata. Ugyanis ha a Kecskemét elleni bajnoki után pár nappal megkezdődne a pályaépítés Diósgyőrben, ez esetben az augusztus 31-re kiírt DVTK – Újpest FC meccset biztosan másik városban rendeznék meg, és szinte biztos, hogy a szeptember 21-re kiírt DVTK – Budapest Honvéd találkozót is, annak ellenére, hogy a pályafelújítás tendere szerint 1 hónapon belül kellene végeznie a kivitelezőnek a munkálatokkal, ugyanis ha el is készülnek, az új pályatesten a füvet még ,,pihentetni kellene", és ennek jegyében cserélődhetne fel a két borsodi csapat meccsének a pályaválasztói joga, amely szerint október 5-én inkább Mezőkövesd – Diósgyőr összecsapásra kerülne sor, a dél-borsodi városban. A DVTK-nak ezt követően a következő hazai bajnokiját november 2-án kellene játszania, a Ferencváros ellen, és nagy valószínűséggel ez lehet a pályaavató meccs Diósgyőrben.
A stadionfelújítás miatt minden bizonnyal albérletre fog kényszerülni a DVTK csapata. Az Észak-Magyarország csütörtöki lapszámában megjelent cikk szerint jelenleg a DVSC NB I-es csapata által használt debreceni Oláh Gábor utcai stadionra nagyobb esély van, mint a nyíregyházi Városi Stadionra.
A fedett pályáról
A miskolci városháza szóvivője fedett atlétikai pályáról nyilatkozott. Az Észak-Magyarország értesülései szerint az ezzel kapcsolatos tervek arról szólnak, hogy a vasgyárban, a Factory Arénát is magában foglaló ingatlanban alakítanának ki téli edzéslehetőséget biztosító feltételeket. Ennek alapja a 2004-ben Budapesten megrendezett fedett pályás atlétikai világbajnokság után a miskolci önkormányzat által megvásárolt atlétikai felszerelések lehetnének, köztük az a többsávos, 200 méter hosszú rekortán pálya, amely több éve porosodik egy raktárban arra várva, hogy egyszer valaki használatba vegye.