Helyi közélet

2013.09.25. 23:18

1,5 milliárd a minőségért

Tolcsva - A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. igazgatósága elfogadta a Tokaj Kereskedőház Zrt. tőkeemelését.

Tolcsva - A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. igazgatósága elfogadta a Tokaj Kereskedőház Zrt. tőkeemelését.Tegnap látott napvilágot a hír, amely szerint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. igazgatósága elfogadta a Tokaj Kereskedőház Zr.t 1,5 milliárd forintos tőkeemelését. A hírrel kapcsolatban arra voltunk kíváncsiak, mi indokolta a tőkeemelést és ennek milyen várható hozadéka lesz a borvidékre nézve.

Első ütem

– A Tokaj Kereskedőház Zrt. Magyarország egyetlen állami borászata, a Világörökségi borvidék legnagyobb szereplője, amely több mint 2000 kistermelőtől vásárolja fel a szőlőtermést közel 1100 hektárról, amely a borvidéken megtermelt szőlő egyharmadát jelenti – mondta lapunknak Goreczky Gergely, a tolcsvai székhelyű cég vezérigazgatója. – A kereskedőház gazdasági állapota, felvásárlási politikája, piaci aktivitása egyértelműen meghatározza a Tokaji Borvidék működését. A társaság új menedzsmentje 2013 elején haladéktalanul kezdett hozzá a cég modernizálásához. Miután a Tokaj Kereskedőház Zrt. borászati technológiája sajnos nem korszerű, megújítása elengedhetetlen a magasabb minőségű, világpiacon is jól eladható borok előállításához. A mostani 1,5 milliárd forintos tőkeemelés a technológiai beruházások első ütemének fedezetéül szolgál, amelyek még ebben az évben megvalósulnak. Elsősorban hűtött tartálykapacitás kiépítésére és a magas minőségű alapanyag feldolgozásának gépeire fordítjuk az összeget. Jövőre a hűtött tartálypark bővítése tovább folytatódik mindkét telephelyen, Szegiben és a Tolcsván is, illetve többek között a palackozó is teljesen megújul.

Két és fél év

– Terveink szerint egy több mint két éves beruházási folyamat veszi ezzel kezdetét a Tokaj Kereskedőháznál, amely ahhoz szükséges, hogy a minőség javulás által boraink versenyben maradhassanak a világpiac többi szereplőivel. Ezen dolgozik a borászat Áts Károly főborász vezetésével. A borvidék megújulásához, a Tokaji márkanév és a tokaji borok piaci pozíciójának emeléséhez elengedhetetlen egy termékportfolió-tisztítás, valamint hatékony piac- és márkaépítés elsősorban az exportpiacokra fókuszálva – tette hozzá Goreczky Gergely.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában