Helyi közélet

2013.12.09. 07:54

Mi a baj a magyar oktatással?

Borsod-Abaúj-Zemplén - Oktatási szakemberek segítségével gyűjtöttük össze, miért romlott a diákok teljesítménye.

Borsod-Abaúj-Zemplén - Oktatási szakemberek segítségével gyűjtöttük össze, miért romlott a diákok teljesítménye.Romlott a magyar gyerekek szövegértési képessége 2009 óta, akárcsak a matematikai és a természettudományi műveltségük, derül ki a 2012-es nemzetközi oktatási vizsgálat, a PISA-felmérés eredményeiből. De vajon mi állhat a romló eredmények mögött? Ezt kérdeztük megyénkbeli, országosan is elismert pedagógus-szaktekintélyektől.

Összetett probléma

Veres Pál, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója szerint összetett problémáról van szó. Elsőként említette, hogy az oktatási rendszert az utóbbi években sokan sokszor alakították át. És bár megvan az oktatáspolitikusok részéről az a szándék, hogy az alapképességeket (kompetenciákat) erősítsék az iskolák, de a magyar oktatási rendszer leginkább egy hatalmas tankerhez hasonlítható, melyet a tehetetlenségénél fogva rendkívül nehéz egyik vagy a másik irányba fordítani, fogalmazott az igazgató.

A teljes cikket a hétfői Észak-Magyarországban olvashatják.


A „méltányos iskolák" beváltak

Borsod-Abaúj-Zemplén - Finnország, Japán, Dél-Korea. Évről évre a legjobb eredményeket mutatják. tovább »

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában