2013.12.09. 07:54
Mi a baj a magyar oktatással?
Borsod-Abaúj-Zemplén - Oktatási szakemberek segítségével gyűjtöttük össze, miért romlott a diákok teljesítménye.
Borsod-Abaúj-Zemplén - Oktatási szakemberek segítségével gyűjtöttük össze, miért romlott a diákok teljesítménye.Romlott a magyar gyerekek szövegértési képessége 2009 óta, akárcsak a matematikai és a természettudományi műveltségük, derül ki a 2012-es nemzetközi oktatási vizsgálat, a PISA-felmérés eredményeiből. De vajon mi állhat a romló eredmények mögött? Ezt kérdeztük megyénkbeli, országosan is elismert pedagógus-szaktekintélyektől.
Összetett probléma
Veres Pál, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója szerint összetett problémáról van szó. Elsőként említette, hogy az oktatási rendszert az utóbbi években sokan sokszor alakították át. És bár megvan az oktatáspolitikusok részéről az a szándék, hogy az alapképességeket (kompetenciákat) erősítsék az iskolák, de a magyar oktatási rendszer leginkább egy hatalmas tankerhez hasonlítható, melyet a tehetetlenségénél fogva rendkívül nehéz egyik vagy a másik irányba fordítani, fogalmazott az igazgató.
A teljes cikket a hétfői Észak-Magyarországban olvashatják.
A „méltányos iskolák" beváltak
Borsod-Abaúj-Zemplén - Finnország, Japán, Dél-Korea. Évről évre a legjobb eredményeket mutatják. tovább »