Helyi közélet

2014.08.01. 09:38

Ismét Miskolcon a „Járműtechnikai Múzeum”

Miskolc - Már megszokhatták a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében és Miskolcon lakók, valamint az ide látogató turisták, hogy immáron 9. éve a nyár közepén 3 napra a veteránozás fellegvárává alakul át ezen térség, hiszen különleges járműmatuzsálemek járják útjait.

Miskolc - Már megszokhatták a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében és Miskolcon lakók, valamint az ide látogató turisták, hogy immáron 9. éve a nyár közepén 3 napra a veteránozás fellegvárává alakul át ezen térség, hiszen különleges járműmatuzsálemek járják útjait.

Az idén augusztus 1-3. között kerül megrendezésre a Régi Autók és Motorok Miskolci Egyesülete (RAMME) szervezésében a „Veteránautók- és motorok IX. Miskolci Találkozója-Lévai György Emléktúra”.

A Régi Autók és Motorok Miskolci Egyesülete (RAMME) 2006 óta működik, büszke arra, hogy klubtagjai sorába olyan veteránjármű-tulajdonosokat tudhat, akik a minőség elkötelezett hívei, járműveik rendelkeznek az országos muzeális minősítéssel, sőt nemzetközi minősítéssel is. A tagság többsége miskolci kötődésű, de az évek során az ország számos pontjáról csatlakoztak soraiba. A Régi Autók és Motorok Miskolci Egyesülete (RAMME) tagja a Magyar Veteránjárművesek Szövetségnek (MAVAMSZ), valamint az 1966-ban alapított FIVA-nak (Fédération Internationale des Véhicules Anciens - Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége), amely brüsszeli székhellyel 75 tagszervezeten keresztül 60 országban van jelen és 1,5 millió járműtulajdonost képvisel, valamint élvezi a FIA (Fédération Internationale del’Automobile - Nemzetközi Automobil Szövetség) elismerését. Ezen tagságok felhatalmazzák a Régi Autók és Motorok Miskolci Egyesületét nemzetközi rendezvények szervezésére is.

Az idén is büszkélkedhet a rendezvény különleges járművekkel, íme a névsor a teljesség igénye nélkül.

Már második éve vesz részt a rendezvényen egy 1960-as évjáratú Renault Caravelle, mely több okból is érdekes. Először is ki kell emelni a tulajdonos lakhelyét, ami nem más, mint a hazánktól közel 10.000 km-re fekvő Kalifornia. Évről évre áthajózik vele apa és fia kompon az óceánon, Rotterdamban kikötnek, majd Párizson át megérkeznek Magyarországra, ahol több rendezvényen is részt vesznek vele.

A jármű típusának különlegessége, hogy saját korában nem más reklámozta, mint kora nőideálja, Brigitte Bardot. A franciáknak hosszú évtizedekre kellemes élményt nyújtott a két klasszikus „együttese”, mai napig szívesen emlékeznek rájuk. A tulajdonos ez évi párizsi tartózkodása alatt, amikor a városon áthaladt, többen a híres színésznő nevét kiáltották utána. A típus népszerűsége egy évtized után is töretlen volt, hiszen szerepet kapott a ’70-es években Fred Zinnemann filmjében, a Sakál napja című angol-francia politikai thrillerben. A klasszikusok mindig visszatérnek, így az Emir Kusturica által rendezett Macskajaj című romantikus filmszatíra a ’90-es években is méltán alkalmazta jeleneteihez ezt a típust.

A fiatalabb korosztály kiemelkedő alakja a Fiat Dino Coupe 2400 (1971 évjárat, 2400 cm3). Ferrari (DINO) motor van benne, a karosszéria a Bertonénál készült Giorgetto Giugiaro olasz formatervező tervei alapján, az autó pedig Maranelloban a Ferrari gyárban. Műszaki érdekessége, hogy 3 db Weber duplakarburátorral szerelték fel, valamint az egyik legelső elektronikus gyújtásrendszert kapta (Magneti Marelli), ZF váltó verseny (fordított) fokozat kiosztással, és nyomatékfüggő sperr differenciálmű, független hátsó felfüggesztés tette fel az „i”-re a pontot. A Porsche 911 vetélytársának szánták, de használható hátsó ülésekkel, túrakupés hangsúllyal, ezért valószínűleg a legdrágább valaha épített FIAT modell volt. Mindössze kb.: 2400 db készült ebből a Coupe 2400 változatból.

A Mercedes gyár gyöngyszemei is részt vesznek immáron többedik alkalommal nálunk. Az 1949-ben gyártott 170 D típus az első dízel autók közül való, taxinak gyártották, favázra épült, 907 darab hagyta el a gyárat, a rendezvényen résztvevő autó szerepelt az „Egy óra múlva itt vagyok” című filmben.

A 170 DS 1953-ban az első „S” osztályos Mercedesnek számított.

BMW 2002 Targa1975, 1990 cm3: A Porsche targától eltérően nem csak a merev tető nyitható, hanem a vászontető is. Különlegessége még a hattyúnyakas Blaupunkt rádió, mely korának egy meglepő megoldása volt.

Az idei rendezvényünkön résztvevő járművek közül a legidősebb az 1929-ben gyártott Laurin & Klement Skoda 4R. A ŠKODA a világ egyik legrégebben alapított autómárkája, amelynek sikeres története a 19. század végén „Mlada Boleslavban kezdődött kerékpárok készítésével, majd később a motorkerékpárok és az automobilok saját korszakuk úttörői voltak. Václav Klement és Václav Laurin alapozta meg a gyár történelmét és hagyományait. Amikor 1895-ben nem találtak az igényeiknek megfelelő kerékpárt, úgy döntöttek, készítenek sajátot. Kezdetben egy bérelt műhelyben javították és fejlesztették a kerékpárokat, de hamarosan saját kerékpárjukat kezdték „Slavia” néven forgalmazni. Hála az üzleti érzékkel megáldott Klementnek és a találékony, szakképzett kerékpár szerelő Laurinnak a választék fokozatosan bővült. Az L&K 1899-től motorkerékpárokat is készített, 1905-től pedig megindult az automobil-gyártás a Voiturette A -val . Az L&K 1925-ben egyesült a ŠKODA Művekkel.

Az egyesületünk nívójához méltóan munkásságunk kulturális és turisztikai szempontból meghatározó eleme megyénknek és városunknak, hiszen az általunk szervezett rendezvények alkalmával egy „Mozgó Múzeumot”, járműtechnikai bemutatót láthatnak városunk lakói és az ezekre a rendezvényekre az ország több pontjáról és külföldről szép számmal Miskolcra látogató turisták.

Ezen rendezvényt ajánljuk 0-99 éves korig, hiszen minden korosztálynak valamilyen ok folytán kedvesek ezek a járművek, autók, motorok egyaránt, más-más kellemes emlék, élmény fűződik egy-egy márkához, típushoz.

Mindenkit szeretettel vár a Régi Autók és Motorok Miskolci Egyesülete (RAMME) www.ramme.hu

A műsorváltoztatás jogát a szervező fenntartja!

Veteránautók- és motorok IX. Miskolci Találkozója-Lévai György Emléktúra

2014. augusztus 1-3.

2014. augusztus 1. péntek

- Veteránjárművek érkezése Miskolcra


2014. augusztus 2. szombat

- kb.: 9,00: a Miskolci Egyetem területén veteránjárművek tájékozódási versenye

- kb.: 9,30: látogatás az Avasi Bormúzeumba

- kb.: 11,00: tájékozódási versenye Kazincbarcikán majd kiállítás a főutcán

- kb.: 14,00-16,00: veteránjárművek kiállítása az edelényi L’Huillier-Coburg kastély udvarán


2014. augusztus 3. vasárnap

8,00-14,00: veteránjárművek kiállítása a Miskolci Herman Ottó Gimnázium Sportcsarnokában (Miskolc, Tizeshonvéd u. 21.)

Műsorvezető: Németh Csaba

9,00-9,30: Simon Fruzsi énekesnő

9,30-10,00: Szűcs Ádám „adaMagic” bűvész show

10,00-10,30: Zombori Zsanett énekesnő

10,30-11,00: Szűcs Ádám „adaMagic” bűvész show

11,30-12,30: Ildi Rider Akusztik koncert

12,30: díjátadó ünnepség a veteránjárművek tulajdonosai részére


A kiállítás ideje alatt játszóház és arcfestés várja a kicsiket.

A rendezvény 500 Ft/fő belépőjegy ellenében látogatható. 10 éven aluli gyermekek számára a belépés díjtalan, melyhez a jogosultságot diákigazolvány felmutatásával kell igazolni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában