2014.09.09. 14:23
Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját Miskolcon
Miskolc, 2014. szeptember 9., kedd (MTI) – Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját kedden Miskolcon, a Hatvanötösök útján. A központot Pintér Sándor belügyminiszter avatta fel, aki kiemelte: az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal.
Miskolc, 2014. szeptember 9., kedd (MTI) – Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját kedden Miskolcon, a Hatvanötösök útján. A központot Pintér Sándor belügyminiszter avatta fel, aki kiemelte: az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal.
A segélyhívó rendszer kialakítása, fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5 milliárd 450 millió forintból valósult meg.
Az EU-tagállamok vezetői évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik - jelezte a belügyminiszter.
Mint mondta, a Magyarországon átadott két – a miskolci és a szombathelyi - központtal "kapcsolódunk az európai egységes 112-es segélyhívó rendszerhez, a legfejlettebb technikát alkalmazva". A rendszerek ingyenesen érhetők el vonalas, illetve mobiltelefonról is. A szombathelyi központban 296-an, Miskolcon 323-an dolgoznak – közölte Pintér Sándor.
Úgy fogalmazott, Európa valamennyi polgárára gondoltak a segélyhívó rendszer kialakításakor, tehát a turisták is biztonságban érezhetik magukat. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén - fűzte hozzá.
Kitért arra is: a hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést. "Ezek olyan hívások, amelyek nem a 112-es kérdéskörbe tartoznak" – jelezte. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak - tette hozzá.
"Itt, ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni" – magyarázta a belügyminiszter, hozzátéve, most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni.
A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalja magában. A szervezés 2011-ben indult, egy nyolc tagú konzorcium nyerte meg a pályázatot, amely működőképes és ütőképes rendszert alakított ki - közölte a belügyminiszter.
A két központ egyenként 660 négyzetméter alapterületű, az ergonómiai követelményeknek megfelelő, 125 munkaállomással felszerelt egyterű híváskezelő termeknek ad helyet. Mindkét épület akadálymentesített, korszerű irodai berendezésekkel ellátott, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatására is alkalmasak.
Pintér Sándor mellett a keddi átadáson jelen volt Papp Károly országos rendőrfőkapitány és Kriza Ákos, Miskolc polgármestere (Fidesz-KDNP) is.
- MTI -