2015.06.27. 12:03
Elkerül, gyorsabb és még véd is
Miskolc - Átadták a forgalomnak pénteken a Miskolcot észak-északkelet irányból elkerülő utat.
Miskolc - Átadták a forgalomnak pénteken a Miskolcot észak-északkelet irányból elkerülő utat.Az elkerülő út – 5,8 kilométer hosszan – az M30-as autópálya korábban kialakított csomópontja és a Miskolc, Zsigmondy utca csomópontja között halad. „Így a közlekedőknek már nem kell a belvároson áthaladniuk, ezért a piros lámpákat és a dugókat kikerülve, akár 20–30 perccel is csökkenhet a menetidejük” – mondta el az átadáson Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. Aki arra is kitért, hogy nem csak az átutazók, de a miskolciak és a környéken lakók életminőségét is javítja ez a beruházás. „Javul a közlekedésbiztonság, javul a levegő minősége és csökken a zajhatás” – fogalmazott. Kiemelte: a most átadott útszakasz egyben árvízvédelmi töltés is, amely Arnótnak és Felsőzsolcának teljes védelmet nyújt.
Kevesebb baleset
Fónagy János a Modern Városok Program kapcsán említette: „2018 tavaszáig megépül a Miskolc–Kassa gyorsforgalmi út magyarországi szakasza. A megyeszékhely közlekedési helyzetét további jelentős beruházások javítják, a következő években egyebek mellett megindul a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonal átfogó korszerűsítése is. A 70 milliárd forintos keretösszegű országos útfelújítási programban pedig 25 Borsod megyei útszakaszt hoz rendbe a közútkezelő összesen több mint 43 kilométeren, mintegy nettó 3,1 milliárd forintos kivitelezési költséggel.”
Az átadáson Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „A miskolci északi elkerülő csökkenti a város környezeti terhelését, összeköti Miskolc északi és déli ipari parkját, megkönnyítve ezzel a szállítást, és ellátja a környező települések számára különösen fontos árvízvédelmi feladatot is.”
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „Miskolc belterületén a 26. számú főúton naponta 22 ezer jármű halad át, várhatóan a forgalom 80 százaléka átterelődik majd az elkerülőútra.” Adatokat is sorolt: az utóbbi 5 év alatt 105 baleset történt, elsősorban a belterületi részeken zebránál, jelzőlámpáknál. A kommunikációs igazgató úgy véli, az út megépítésével a balesetek száma is jelentősen csökken majd.
Vápa
Kocsi Mihály, a kivitelező Kötiviép Kft. vezetője a beruházást ismertetve elmondta: az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épült. A Csorba tó északi sarkától egészen a Sajóig egy 4500 méter hosszú, 120–160 méter széles árvízlevezető, mély árok, úgynevezett vápa épült, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését a folyóba.
Az elkerülő út a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrás felhasználásával valósult meg 13,9 milliárd forint értékben.