2015.07.20. 19:50
Magáncsőd - MNB: július végétől kommunikációs kampány az ügyfelek tájékoztatására
Budapest, 2015. július 20., hétfő (MTI) - A Magyar Nemzeti Bank (MNB) július végétől tájékoztatási kampányt indít a természetes személyek adósságrendezéséről (magáncsőd) szóló, szeptember 1-jétől hatályba lépő törvénnyel kapcsolatos tudnivalók megismertetésére, hogy az eladósodott, nehéz helyzetben lévő ügyfelek az élethelyzetüknek leginkább megfelelő megoldást tudják kiválasztani - mondta Szabó József, a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának igazgatója az MTI-nek.
Budapest, 2015. július 20., hétfő (MTI) - A Magyar Nemzeti Bank (MNB) július végétől tájékoztatási kampányt indít a természetes személyek adósságrendezéséről (magáncsőd) szóló, szeptember 1-jétől hatályba lépő törvénnyel kapcsolatos tudnivalók megismertetésére, hogy az eladósodott, nehéz helyzetben lévő ügyfelek az élethelyzetüknek leginkább megfelelő megoldást tudják kiválasztani - mondta Szabó József, a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának igazgatója az MTI-nek.
Az igazgató szerint a potenciálisan érintett hitelesek közül nagy számban érdeklődhetnek a magáncsőd lehetősége iránt. Az MNB így kiemelt feladatának tekinti a széleskörű tájékoztatást a szeptembertől hatályba lépő jogszabály alapján igénybe vehető lehetőségről, az ezzel összefüggő kötelezettségekről, a belépés feltételeiről, az eljárás menetéről, illetve a tartozások egy részének elengedéséről.
A jegybank ennek keretében honlapján július végétől tájékoztató anyagokat jelentet meg a magáncsődről, illetve Pénzügyi Navigátor füzetsorozatának egyik kiadványában is összegzi a legfontosabb tudnivalókat. Az MNB emellett közösségi média-megjelenésekkel és sajtóközleményekkel is fel kívánja hívni az érintett ügyfelek figyelmét a természetes személyek adósságrendezésével kapcsolatos lehetőségekre.
Az MNB az általa működtetett Civil Háló keretében 2015 őszétől a nonprofit pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezetek támogatását is kéri annak érdekében, hogy a civilek közvetlenül is tájékoztassák az ügyfeleket e témáról.
Az igazgató szerint pénzügyi fogyasztóvédelmi szempontból az a legfontosabb, hogy az MNB a nehéz helyzetben lévő, eladósodott ügyfelek élethelyzetének megfelelő megoldási lehetőségekről adjon tájékoztatást. Ez alapján az ügyfelek el tudják dönteni, hogy a magáncsődöt, vagy a Nemzeti Eszközkezelő Zrt. által kínált megoldást választják, esetleg egyéb megoldási lehetőséggel élnek.
- MTI -