2015.07.19. 19:54
Százhússzal száguldhatnak újra az InterCityk
Budapest, Miskolc - Már júliusban elkezdik a pályafelújítást Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között.
Budapest, Miskolc - Már júliusban elkezdik a pályafelújítást Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között.
A Budapest-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely fővonal mintegy 42 kilométeres szakaszán kezdődik pályafelújítás, melynek célja a szolgáltatási színvonal javítása. A 14 milliárd forintba kerülő kivitelezés 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében.
Fontos a szerepe
A 80-as vasúti fővonal az ország egyik kiemelt fontosságú vasúti viszonylata, a regionális és a távolsági személyszállításban mutatkozó jelentőségén kívül a Záhonyig tartó 6-os számú európai árufuvarozási folyosó (Spanyolország – Franciaország – Olaszország – Szlovénia – Magyarország) szakaszaként is fontos része a vasúthálózatnak. A vasútvonal egyik legnagyobb forgalmú szakasza a Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti pályaszakasz, ahol az utóbbi években több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni. A most induló projekt célja a vasúti pályakapacitásban jelentkező szűk keresztmetszetek felszámolása által a menetrendszerűség növelése, amelynek eredményeképpen a szolgáltatási színvonal számottevően javul.
A beruházás keretében mintegy 42 kilométeren a jobb vágány nyíltvonali szakaszait újítják fel. Vasúti gépláncok segítségével megerősítik az alépítményt, és kicserélik a vágányokat. Elvégzik a hidak szigetelését és javítják a vízelvezetést. A leromlott állapotú felsővezeték-tartó oszlopokat kicserélik, az útátjárók burkolatát felújítják. A megállóhelyeken a jobb vágány melletti peronokat újjáépítik, valamint a forgalombiztonság növelése érdekében megtörténik a biztosítóberendezési kábelek cseréje is.
November végéig
A munkálatok befejezése után Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a jobb vágányon a teljes szakaszon óránkénti 120 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Az átépítés során alkalmazott modern nagygépes technológia legnagyobb előnye a hagyományos földmunkás-technológiához képest, hogy mindössze fele annyi ideig szükséges vágányzárat tartani az érintett szakaszon, tehát a vonatforgalom minimális akadályozása és a menetrend módosítása mellett végezhető a felújítás.
A rekonstrukció miatt november végéig lesznek korlátozások a vasúti közlekedésben. A projekt 2016-ban az állomási vágányok, utasperonok és váltók felújításával folytatódik.
ÉM-SZB
Felújítják Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a vasúti pályát
Budapest, 2015. július 16., csütörtök (MTI) - A Budapest-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely fővonal mintegy 42 kilométeres szakaszán Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között felújítják a vasúti pályát július 21. és november vége között - tájékoztatta a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI-t. tovább »