2015.10.13. 09:56
A százhúszas sebesség elérése a fő feladat
Borsod-Abaúj-Zemplén - Jövőre az utasperonok és a váltók felújításával folytatódik a projekt.
Borsod-Abaúj-Zemplén - Jövőre az utasperonok és a váltók felújításával folytatódik a projekt.
A fővárost Miskolccal összekötő vasútvonal Mezőkeresztes és Mezőnyárád közötti szakaszán az utóbbi években több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni főként a pálya hibái miatt.
Teljes felújítás
A júliusban megkezdődött korszerűsítés révén felszámolják a lassújeleket, ezáltal javul a menetrendszerűség és a szolgáltatás színvonala. A beruházás keretében mintegy 42 kilométeren a jobb vágány nyíltvonali szakaszait újítják fel.
Vasúti gépláncok segítségével megtörténik az alépítmény megerősítése és a felépítmény cseréje. Elvégzik a hidak szigetelését, és megjavítják a vízelvezetést. A leromlott állapotú felsővezeték-tartó oszlopokat kicserélik, az útátjárók burkolatát felújítják. A megállóhelyeken a Budapest–Miskolc irányú, jobb oldali vágány melletti peronokat újjáépítik, és a forgalombiztonság növelése érdekében megtörténik a biztosítóberendezési kábelek cseréje is.
14 milliárdba kerül
A munkálatok befejezése után Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a jobb vágányon, a teljes szakaszon óránkénti 120 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vonatok.
Az átépítés során alkalmazott modern nagygépes technológia legnagyobb előnye a hagyományos földmunkás technológiához képest, hogy mindössze fele annyi ideig szükséges vágányzárat tartani az érintett szakaszon, tehát a vonatforgalom minimális akadályozása és a menetrend módosítása mellett végezhető a felújítás.
A 14 milliárd forintba kerülő kivitelezés 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében. A projekt 2016-ban az állomási vágányok, az utasperonok és a váltók felújításával folytatódik.
ÉM-SZB