Helyi közélet

2017.01.06. 15:07

Még várják a karácsonyi csomagot

Miskolc - Noha január első hetében járunk, még mindig vannak, akik a karácsonyi csomagjukat várják.

Miskolc - Noha január első hetében járunk, még mindig vannak, akik a karácsonyi csomagjukat várják.

Hatalmas káosz alakult ki karácsony előtt a csomagkézbesítés terén, sem a posta, sem a csomagküldő szolgálatok vagy a webshopok nem voltak felkészülve arra a mennyiségű netes vásárlásra és kézbesítendő csomagra, amelyet tavaly meg kellett oldani. Így hiába szánták rá magukat többen az interneten keresztüli vásárlásra, hogy egyszerűsítsék a dolgukat, ugyanis cseppet sem volt izgalommentesebb az ünnep, mint ha a boltokat járták volna.

Fekete hónap

A helyzetet nehezítette, hogy sokkal többen rendeltek külföldről ajándékot, mint a korábbi években, illetve, hogy az áruházak november 25-re időzítették a Black Fridayt, ami szintén több száz ezer csomagot indított útjára. Karácsony előtt már több web­áruház és az egyik csomagküldő szolgálat is elismerte, hogy nem voltak felkészülve arra a forgalomnövekedésre, ami bekövetkezett, így fordulhatott elő, hogy a csomagot eleve késéssel adták postára, aztán valamelyik raktárban elakadt, eltűnt és hetekig nem is lehetett tudni róla. Azért sok helyre végül csak megérkezett az utolsó pillanatban a karácsonyfa alá az ajándék, de nem volt mindenkinek ilyen szerencséje.

Tévé a postának

Mint egyik olvasónknak sem, aki a mai napig sem kapta kézhez a november 25-én vásárolt televízióját, ahogy mondja: úgy érzi, nem is maguknak, hanem a postának vették. Eleve csak december 7-én adta fel a webshop és a posta néhány napos késéről értesítette őket, de azóta nincs információ, még azt sem sikerült megtudniuk, hol akadt el a csomag.

A Magyar Posta Zrt. megkeresésünkre azt írta: az internetes kereskedelem térhódításával, ügyfeleik vásárlási szokásainak változásával a belföldi csomag, futár- és expressz piacon dinamikus növekedés tapasztalható, ami a piac minden szereplője számára folyamatos kihívást jelent, különösen az év végén. A karácsonyi időszakban a küldemények száma megduplázódott. A posta felkészült a megnövekedett küldeményforgalomra, „de lehetnek olyan napok és területi egységek, amikor a feldolgozásban és kézbesítésben előfordulhatnak torlódások”. De azon dolgoznak, hogy a küldemények megérkezzenek. A csomagküldemény hollétéről érdeklődni, panasszal élni a küldemény nem megfelelő kézbesítése miatt az ügyfélszolgálatnál lehet, itt igényelhet kártérítést levélben a feladó késedelmes kézbesítés esetén is.

- Horváth Imre -


Videó: Szagosan, de megérkezett a szabolcsi kacsa - Egy hét alatt vitte ki a posta

Videó: Szagosan, de megérkezett a szabolcsi kacsa - Egy hét alatt vitte ki a posta

Kisléta, Budapest - A füstölt szalonna valószínűleg megúszta, de a kacsa szagosan érkezett. Megkapta, és az RTL kamerái előtt kinyitotta a csomagját az a budapesti család, amelyik a szerdai Híradóban panaszkodott a Posta késedelmes szállítása miatt. Egy nap helyett pontosan egy hétig tartott, mire célba ért a Szabolcsban feladott doboz. A fogyasztóvédők szerint a Postának kártérítést kell fizetnie.

Videó: Egy hete vesztegel a postán a szabolcsi szalonna

Videó: Egy hete vesztegel a postán a szabolcsi szalonna

Kisléta, Budapest - Elakadt a füstölt szalonna a Postán. Majdnem egy hete várja a vidéki rokonok küldeményét egy budapesti család, de a csomag csak nem akar megérkezni. Szerintük a Posta egy napos szállítási időt garantált, ezért mertek romlandó élelmiszert feladni. Közben a csomag Budaörsön, a Posta logisztikai központjában vesztegel. Az állami cég szerint nincs fennakadás a küldemények kézbesítésében, de egy-egy hiba előfordulhat - derült ki az rtl.hu riportjából.


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában