2017.09.20. 09:08
Hamarosan kiderül, ki építi az M30-ast
Borsod-Abaúj-Zemplén - Jövőre kezdődhet és 2022-re fejeződhet be az M30-as autópálya következő szakasza.
Borsod-Abaúj-Zemplén - Jövőre kezdődhet és 2022-re fejeződhet be az M30-as autópálya következő szakasza.
Orbán Viktor miniszterelnök jelentette be hivatalosan, hogy a Modern városok program keretében megépül az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti 55 kilométeres szakasza.
A pályázatok értékelése tart, utána derül ki, hogy ki az építő. Kiss Boglárka
A beruházási lista élén
A projekt – a portfolio.hu gazdasági hírportál által készített összeállítás szerint – a 2014 és 2020 közötti EU-ciklus legnagyobb hazai, uniós forrásból finanszírozott beruházásai rangsorának élén áll egészen pontosan 147 599 305 770 forint tervezett költséggel.
A miniszterelnök még az évtized vége előttre prognosztizálta a Szlovákia és Lengyelország irányába is új irányt nyitó sztráda elkészültét, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivőjétől, Kiss Boglárkától pár nappal ezelőtt úgy informálódtunk, hogy a nagy szabású építkezés befejeződése 2020-ra várható.
Kiemelt állami beruházás
Az M30-as építése kiemelt állami beruházás, azaz az engedélyeztetési folyamat gyorsított ütemben zajlott le. A grandiózus előkészítő munkában a megyei kormányhivatal szakigazgatási szervei és a nyomvonalban érintett önkormányzatok megfeszített munkával vettek részt. Hasonlóan kiemelt feladat a területek kisajátítása is, amely – információink szerint – még nem fejeződött be ugyan, de ez nem akadályozta a régészeti feltárások megkezdését. Mint írtuk, a régészeti munka javában folyik a nyomvonalon.
Folyamatban a pályázat
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nyáron tette közzé azt a tenderfelhívást, amelyben az M30-as autópálya három szakaszára keresett tervezőt és kivitelezőt. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent nyílt felhívás szerint kétszer két sávos, középen elválasztó sávval, 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, óránként 130 kilométer sebességű autópálya építésére kereste a kivitelezőt. A múlt idő azért van, mert a beadási határidő szeptember 8-a volt.
Kiss Boglárka részleteket nem árult el a beérkezett ajánlatokról, de elmondta, hogy a pályázatok kiértékelése után hamarosan kiderülhet, hogy mely cég vagy konzorcium építheti majd meg a mintegy 55 kilométeres sztrádaszakaszt.
Épül az összekötő
Mindeközben tavaly nyáron már elkezdődött az M30-as országhatár és Tornyosnémeti közötti 1,7 kilométeres szakaszának az építése, amelynek az a feladata, hogy a régi 3-as főközlekedési utat – amíg a teljes M30-as el nem készül – közvetlenül összekösse a határ túloldalán Kassáig már járható R4-es autópályával.
Az M30-as említett szakaszának – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából – ugyancsak a NIF Zrt. beruházója. A kivitelezést – pályázati úton elnyerve a lehetőséget – az Euroaszfalt Kft. végzi nettó 4,3 milliárd forint értékben, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával, uniós és hazai forrás felhasználásával. A „nyúlfarknyi”, de a közlekedés szempontjából fontos szakasz ez év végére készül el.
Ez lesz az M30-ason
– 55 kilométeres szakasz, amely a Miskolc és Tornyosnémeti közötti részt foglalja magába
– 49 műtárgy (vannak köztük aluljárók, felüljárók, vadátjárók és hidak)
– 6 külön szintű csomópont
–7 egyszerű pihenő
– 1 komplex pihenő (benzinkúttal, vendéglátóipari létesítménnyel)
– 1 kombinált autópálya-mérnökségi telep
– 1 egy nehézsúlyú mérőállomás
[related-post post_id="3616181"]
[related-post post_id="3614738"]
[related-post post_id="3569027"]