Helyi közélet

2017.12.04. 20:12

Bemutatták Miskolc új arculatát

Miskolc - Zöld, szögletes M-betű, benne szívvel: a lokálpatriótizmusra utal.

Miskolc - Zöld, szögletes M-betű, benne szívvel: a lokálpatriótizmusra utal.

Szakmai beszélgetés keretében mutatták be hétfőn Miskolc új logóját a miskolctapolcai Avalon parkban. Korábban beszámoltunk már arról, hogy új logót tervez a város, a hírt kritikával fogadták az interneten fellelhető fórumokon: megkérdőjelezték a szükségességét, hiszen alig 5 éves a régi, firtatták, miért nem piros a színe és miért hasonlít Melbourne logójára. A szakma pedig azért háborgott, mert nem pályáztatta meg a város a munkát, véleményüket pedig nem kérte ki, mielőtt bejelentette volna a logóváltást.

Arculatváltás része

A szakmai beszélgetés során Kiss János alpolgármester szavaiból kiderült, a mostani logócsere része a város teljes arculata megváltoztatásának. „Azóta Miskolc gazdaságilag és kulturálisan is megerősödött, a fejlődés, a kitörés ciklusához egy új jelképre, új arculatra van szükség”, fogalmazott. A feladatot egy fiatal csapat, az MGL Creative Kft. kapta meg, a vezetője Jeney Ákos elmondta, nem ez az első lehetőség, amit a csapat kapott, hiszen korábban a Művészetek háza és a Diósgyőri vár arculatát is ők tervezték, ez utóbbira komoly díjat is kaptak.

„Az egyik legstabilabb betű az M-betű, ezért tudtuk már rögtön a tervezés elején, hogy ezt a szimbólumot alkalmazzuk”, magyarázta, s mutatta a geometriai formákat: a közepén látható szív az erős lokálpatriótizmusra reagál, a benne felfedezhető elemek a városrészeket szimbolizálják, a színválasztás pedig arra utal, hogy Miskolc a Bükk lábainál fekszik, a zöld az egyensúly, a frissesség, a harmónia, a béke színe.

Maga a logó a stabil alapokon nyugvó fejlődés jelképe.”

A szakmai beszélgetésre meghívták Á.Tóth Józsefet, az Á. Tóth és Barátai Produkciós és Reklámügynökség Kft. ügyvezetőjét, hogy a kritikus hangot képviselje. Elmondta – ugyanazt, mint korábban lapunknak – nem annyira esztétikaiak a miskolci grafikusok problémái, sokkal inkább az a baj szerintük, hogy a város nem írt ki pályázatot, vagy ha már nem tette, a szakma véleményét sem hallgatta meg a logó elfogadása előtt.

2018 közepéig

Dr. Marien Anita a Midmar Kft. szakmai vezetője erre úgy válaszolt: az új, friss generációt szerették volna megszólítani, ezért kapta a fiatal csapat a munkát.

Lapunk érdeklődésére, miszerint mennyibe fog kerülni Miskolcnak a logócsere, nem kaptunk számszerű választ. Mint Dr. Marien Anitától megtudtuk, a pontos összeg csak később derül ki. A teljes arculatváltás 2018 közepére mehet végbe.

ÉM-HM


Kérdések, válaszok

- Többen Melbourne logójára asszociáltak amikor meglátták Miskolc új logóját, jeleztük Jeney Ákosnak.

- Melbourne-t citálják, de 30 másik dolgot lehetne mondani, válaszolta. Amikor Melbourne logója elkészült, akkor is voltak viták, de nem ez a lényeg. Ha egy izometrikus, vagy logikai rendszerbe illesztünk be egy M betűt, akkor bármit csinálunk vele, hasonlítani fognak, a filozófia különbözteti meg őket. Ezért is szerettem volna mélyebb betekintést nyújtani: minden elemének külön története van.

- Nyilván másban is fel fog merülni. Mindig magyarázni kell majd?

- Ez nem egy logó, hanem egy arculati rendszer, aminek a csúcsán a logó áll. Eddig csak kiragadva, rossz minőségben láthatták a miskolciak, így a vélemények is torzulnak. Fontos, hogy milyen környezetben jelenik meg. Ha megismerik az információt is, ami köré épül, másképp fogják látni.

- Sokan kifogásolják, hogy miért nem piros az új logó színe.

- Erre is gondoltunk. Készült egy alternatív verzió kifejezetten a DVTK számára, egyedül ők piros színben is használhatják, vagy piros alapon fehérben.


[related-post post_id="3679527"]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában