Körforgalom

2022.06.17. 11:30

Turbóra váltottak az útépítők

Látványos szakaszába érkezett a miskolci Y-híd beruházáshoz tartozó turbókörforgalom építése.

SZB

Így fog kinézni, amikor elkészül a 3-as út forgalmát szabályozó turbókörforgalom | Fotó: NIF

Többen nehezményezték különböző fórumokon, hogy lelassult a miskolci Vörösmarty és a Király utca kereszteződésébe tervezett turbókörforgalom építése. Mint ismeretes, ez a beruházás szerves része az Y-híd építésének, hiszen ez a csomópont fogja rávezetni, illetve elvezetni a komplexum gépjárműforgalmát a belváros és a Miskolcra érkező 3-as számú főközlekedési útra. Ezzel szeretnék tehermentesíteni a Búza teret és környékét a már-már elviselhetetlen közlekedési forgalomtól. 

Kevésbé látványos munkák 

Az elégedetlenkedők megnyugtatására megtudtuk, hogy mind ez idáig a munka kevésbé látványos részét végezték az építők a körforgalmú csomópontnál és annak környékén, végig a Vörösmarty utcán a Soltész Nagy Kálmán utcai kereszteződésig. A szakaszon ki kellett váltani, át kellett helyezni szinte minden közművet, és kialakítani például a turbókörforgalom közvilágítási hálózatát. Mindezt úgy, hogy közben nem lehetett teljesen elzárni a forgalomtól az építési területet, hiszen az nem volt lehetséges, hogy teljesen eltereljék a 3-as út gépjárműforgalmát. 

Példás a fegyelem 

Az építkezés így is olyan mértékű lezárásokkal és terelésekkel járt, hogy az első napokban – március elején –, különösen ez eleve csúcsforgalommal járó időszakokban méretes dugók alakultak ki a 3-as út ezen szakaszán. 

A kereszteződés két Vörösmarty utcai ágát ugyanis teljes egészében lezárták, azaz az utca két oldalról zsákutcává alakult át. A Király utca mint a 3-as fő közlekedési út nagy forgalmú bekötőszakasza viszont négy sávról két sávra szűkült le, így annak az áteresztőképessége csökkent le jelentősen. Mivel a régi kereszteződést képtelenség lett volna teljesen lezárni, ezért az egyik felén elkezdték kialakítani az új körforgalmat, és amikor ezzel végeznek, akkor változtatnak a lezáráson és terelésen, és következik a turbókörforgalom másik fele. 
Ezt a helyzetet kellett megoldaniuk a közlekedőknek. A közlekedők és közlekedésszervezők dicséretére legyen mondva, a kezdeti fennakadások után mára már eléggé rutinosan jutnak túl a lezárások okozta problémákon. 

Maga a turbókörforgalom építése a napokban újra turbóra váltott, hiszen elkezdődött a burkolat elkészítése az Y-híd irányában lévő félkörben. Elkészülte után ide terelik át kétszer egy sávon a 3-as út forgalmát, és akkor kezdhetnek neki a másik félkörnek. Az idő persze valamelyest sürget, hiszen ősszel szeretnék átadni a forgalomnak az új csomópontot. A nyári időszak kedvez is az építési munkáknak. 

Tanulni kell a turbót 

A miskolci és odaérkező autósoknak akad azért még feladat, hiszen meg kell tanulniuk a nemrég „divatba jött” háromsávos turbókörforgalom használatát, és ki kell alakulnia a rutinnak, hogy melyik sáv melyik irányba halad majd tovább. A közlekedésszervező szakemberek szerint a turbókör a leghatékonyabb megoldás egy ilyen zsúfoltnak számító csomópontban. 

Az idejekorán elhelyezett jelzőtáblákról tájékozódni lehet majd, melyik sávot kell választanunk, hogy az általunk tervezett irányba haladhassunk tovább a körforgalomból. Tévedés esetén is lehetőség van a korrigálásra, természetesen a közlekedés szabályainak betartásával. 

Sokat segít majd, ha a közlekedők figyelnek egymásra. A gyalogosok különleges elbírálást kapnak a turbókörforgalomban. Minden irányban rendőrlámpával védettek lesznek a kialakított gyalogátkelőhelyek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában