Ez is lehetséges

2022.12.20. 11:30

Dugók helyett megyebérlet-konstrukciók (szavazással)

Az elkövetkező félévben olyan stratégiát dolgoznak ki országos szinten, amely vonzóbbá teheti a közösségi közlekedést, köztük a Volán és a MÁV járatait.

PN

Jó utat!

Fotó: MW

"Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennénk a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgozunk." Erről Lázár János közlekedési és beruházási miniszter nyilatkozott a Délmagyarországnak.

Vonatközlekedés, országos adatok

Míg a vonatközlekedést választók száma - a pandémia időszakainak kivételével - 2018 óta kisebb mértékben, de érzékelhetően csökkent, addig a távolsági busszal való közlekedésben jelentős, 20 százalékos visszaesést mutatnak a KSH országos adatai. Eközben több mint 4 millió autó közlekedik Magyarország útjain, vagyis az ország 9,7 milliós lakosságának – beleértve a csecsemőket és időseket is - majd fele rendelkezik személyautóval.

- Ha lenne valódi választási lehetőségem, hogy autó vagy tömegközlekedés, elgondolkodnék rajta – mondta egy miskolci benzinkútnál tankoló autós. - De a szabadság, amit ez a jármű ad, hogy akkor jövök-megyek, amikor én akarok, egyelőre meghatározó – tette hozzá. 

– Egyre több dugó van – mondta egy másik autós, aki szerint az emberek pénztárcáján keresztül lehet megoldásokat találni, mert ezek a közlekedési káoszok Miskolcon is egyre elviselhetetlenebbek.

Első lépés a váltáshoz

Egyik első lépésként a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak. Ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen "jeggyel" tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek - ahogy az számukra a legmegfelelőbb - közölte Lázár János, aki jelezte, hogy a következő félévben szeretnék bevezetni az addigra konkrét intézkedéséket tartalmazó konstrukciót.

– Párom budapesti, én pedig miskolci vagyok, így gyakran utazunk InterCity-vel, hogy találkozzunk vagy Miskolcon, vagy Budapesten – nyilatkozta Gyarmati Tamás, aki Fábián Orsolyával együtt épp a fővárosba indult vonattal. Annak ellenére, hogy ők nem fogják kihasználni, mindketten jó kezdeményezésnek tartják a megyebérlet bevezetését.

– Majdnem mindennap vonattal utazom, Miskolcról Nyíregyházára megyek, mert ott tanulok az egyetemen – nyilatkozta Szentesi Klaudia, aki szerint a megyebérlet jó ötlet, és nagy segítség lenne, ha a diákkedvezmény mellé is igénybe lehetne venni.

Vaszil József szerint is jól hangzik a kezdeményezés, és szerinte ugyanolyan jól ki lehetne használni, mint a megyei matricát az autópályán.

Letenné az autót a megyebérlet kedvéért?

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában