2024.02.21. 11:40
Sárospatakon aranybánya, Miskolcon „csődtömeg” + fotók, videó
Reklámkampány nélkül az Ellipsum csak egy nagy, szinte üres medence.
Amíg a sárospataki strandra naponta átlagban 545-en vesznek jegyet, a miskolci Ellipsumba csupán 194-en.
Hatalmas lehetőség rejlik Miskolcnak a korszerű és modern Ellipsum Élmény- és Strandfürdő turisztikai kiaknázásában. Egy ilyen létesítménybe özönlenie kellene a kül- és belföldi vendégeknek, a vármegyében és a vármegyeszékhelyen élőknek. A valóság azonban elszomorító, pedig úgy tűnik, van fizetőképes kereslet, vagy legalábbis lenne: erre jó példa – korábban már megírtuk -, hogy az egyik miskolci kereskedelmi rádióban az egyik nagyobb debreceni fürdő saját magát reklámozta tavaly márciusban – vélhetően nem pénzkidobás jelleggel költöttek a promócióra.
Miskolci Ellipsum fürdő februárban
Fotók: Bujdos TiborDebrecenbe kéne menni?
Tehát Debrecenben azzal számoltak, hogy innét szipkáznak el vendégeket. A miskolci baloldali városvezetés eközben sokszor azt hangoztatja, hogy veszteséges számukra a miskolctapolcai Ellipsum üzemeltetése. Kíváncsiak voltunk, milyen eredményeket produkál a fürdőkomplexum, ezért a Miskolc városának tulajdonában lévő Ellipsumot üzemeltető Miskolci Fürdők Kft.-hez közérdekű-adatigénylést nyújtottunk be. Rákérdeztünk, hogy átlagosan hány vendégük van naponta, illetve, hány látogatóval kalkulálnak átlagosan egy napra, annak érdekében, hogy minimum nullszaldós (az a pont, ahol a bevételek és a kiadások egyensúlyban vannak – a szerk.) a fürdő üzemeltetése.
545 vs. 194
A Miskolci Fürdők Kft. megkeresésünkre azt közölte, hogy a veszteséget csak éves szinten tudják mérni, így arról nem kaptunk információt. Azt viszont elárulták, hogy az átlag látogatószámuk 193,6 fő naponta. Szerintük 660 fő lenne a minimum, hogy nullszaldós legyen az üzemeltetése a komplexumnak. Ezzel szemben a sárospataki Végardó-fürdőbe egészen pontosan 199 ezer 173 ember váltott jegyet 2023-ban. Ha ezt visszaosztjuk az év 365 napjának számával, napi 545 fő jön ki átlagosan.
Tehát amíg a körülbelül 10 ezer lakosú Sárospatakon napi 545 fő vesz jegyet, addig a durván 150 ezer lakosú Miskolcon csupán 194 ember.
„Célzott kampányra lenne szükség”
Az adatok kapcsán portálunknak azt mondta Kiss Róbert Richard turisztikai szakértő, újságíró, hogy a konkurencia folyamatosan erősödik a térségben.
„Egy célzott médiakampány az, ami egy ilyen fürdő esetében segíthet, így minél több emberhez eljut a híre, hogy a város egy különleges adottsággal rendelkező fürdővel rendelkezik” – hangsúlyozta. Kiemelte, aranyszabály, hogy a bevételek bizonyos részét reklámra kell fordítani, mert ha ezek nincsenek meg, akkor a konkurensekhez mennek a turisták. „Személyes tapasztalatom, hogy a fürdőről mindenki nagyon jó véleménnyel van és a szolgáltatásaival is elégedettek, így ezt kellene minél szélesebb körben ismertetni” – mutatott rá.