2019.11.11. 14:30
Turánék hatalmas sikere
A rali Eb hazai futamán a 4. helyen végzett Chis Ingram is örülhetett, aki ERC-bajnok lett.
Turán Frigyes
Fotó: Marosréti Ervin
Három nap tömény izgalmat hozott a rali Európa-bajnokság idei záró hétvégéje, amelyet tizenhat esztendő szünet után hazánkban rendeztek meg. A nyíregyházi központú verseny döntő részét a Zempléni-hegység pályáin bonyolították le, a nyitó szakasznak a Rabócsiring adott otthont, de rendeget néző kísérte figyelemmel a szabolcsi megyeszékhely belvárosában rendezett gyorsaságit is. A Európa-bajnoki címért (ERC) harcoló három ralis közül a lengyel Habaj hamar kiszállt, innentől az éves pontversenyben élen álló Ingram, és a pontversenyben 3. Lukyanuk külön csatájáról szólt a Rally Hungary.
Fantasztikus magyarok
Ebbe a külön küzdelembe a magyarok is igyekezetek a lehető legkomolyabban beleszólni. A futam elején Vincze Ferenc húzogatta az oroszlánok bajszát, Herczig Norbert is stabilan autózott az élmezőnyben, a szombati nap második felétől pedig Turán Frigyes vette át a hazai párosok vezető szerepét. Azok után, hogy Herczig és Vincze is defektet kapott. Egészen az utolsó szakaszig a két bajnokaspiráns küzdelmét figyelte a szakma és a közvélemény, de a hajrában a rali ismét bebizonyította, hogy a leintésig bármi előfordulhat. A versenyben vezető Alexey Lukyanuk és az összetettben élen álló Chris Ingram is defektet kapott, így a mindvégig megbízhatóan és gyorsan autózó Turánék bő fél perces előnnyel megnyerték a Rallye Hungaryt. A magyar szezonzárón Lukyanuk lett az ezüstérmes, az ír Callum pedig a harmadik.
El sem hitte
– Már úton voltam a szervizparkba, amikor hívott a csapat, hogy nem harmadikok vagyunk, hanem elsők. El sem hittem! – osztotta meg érzéseit a Rally Hungary győztese, Turán Frigyes. – El kellett telnie egy kis időnek, hogy felfogjam, és megmondom őszintén, nagyon megérintett. Ez egyszerűen fantasztikus! Pedig először azt hittem, ez az utolsó gyorsasági nem hiányzik már egyáltalán. A leszálló köd miatt nagyon extrémek voltak a körülmények, de most már azt gondolom, nagyon is kellett! A verseny összességében fantasztikus volt, szeretem ezeket a pályákat, csak az eső rontotta kissé az összhangot – de a történtek után már minden szép. Az abroncsaink remekül vizsgáztak, hiszen azon kevesek közé tartoztunk, akik egyetlen defektet sem kaptak. Ilyen eredményben titokban sem reménykedtem, ez egyszerűen elképesztő.
A futam végén történt eseményeknek köszönhetően a brit Chris Ingramnek így a negyedik pozíció megszerzése is elég volt ahhoz, hogy ERC-bajnok legyen 2019-ben. A magyar egységek közül nem csak a győztes Turánék szerepeltek jól, Herczig Norbert ugyanis 5., Velenczei Ádám pedig 6. lett Nyíregyházán.
– Pokolian nehéz volt, de végül minden jól alakult. Köszönöm mindenkinek, aki támogatott – végig éreztem, hogy nagyon sokan álltak mögöttünk, és hálás vagyok érte – tette hozzá az ERC idei bajnoka, a brit Chris Ingram. – Nagyon kemény évünk volt, de nem egyedül csináltuk végig. A körülöttünk lévő emberek nélkül nem válhatott volna valóra az álmunk. Ross (Whittock) hihetetlen volt, ő a legmegbízhatóbb ember, akit ismerek, a fellegekben járok! A csapat is fantasztikus volt, csakúgy, mint az autó. Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy ez megtörténhetett.
A miskolci Hadik András a szombati nap végén esett ki, így a magyar bajnokság szezonzárójának számító II. Steelvent Nyíregyháza Rallye-n nem szerzett pontot.
A tények
A Rally Hungary végeredménye: 1. Turán Frigyes, Bagaméri László (Skoda Fabia R5) 2:11:28,0, 2. Lukyanuk Alexey, Arnautov Alexey (Citroen C3 R5) +33,7, 3. Devine Callum, Hoy Brian (Hyundai i20 R5) +1:25,9, 4. Ingram Chris, Whittock Ross (Skoda Fabia R5) +1:48,5, 5. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (Volkswagen Polo Gti R5) +3:12,3, 6. Velenczei Ádám, Zsíros Gábor (Citroen C3 R5) +4:28,4.
A II. Steelvent Nyíregyháza Rallye végeredménye: 1. Turán Frigyes, Bagaméri László (Skoda Fabia R5) 2:11:28,0, 2. Velenczei Ádám, Zsíros Gábor (Citroen C3 R5) +4:28,4, 3. Lovász Pál, Kürti Tamás (Skoda Fabia R5) +13:38,0, 4. ifj. Kiss László, Szegedi Máté (Ford Fiesta R5) +15:01,3, 5. Trencsényi Vincze, Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T) +30:46,0, 6. Csomós Miklós, Nagy Attila (Peugeot 208 R2) +42:06,4.