2020.08.13. 18:00
Erődemonstráció után érkeznek a miskolci futamra
Az őszi Eb-futam megnyerése után a magyar bajnokságban is jól rajtolt Turán Frigyes és Bagaméri László.
Fotó: ME
Ebben az erős magyar bajnokságban ritkán fordul elő, hogy valaki nagyjából 1 perc 20 másodperces előnnyel nyerjen meg egy futamot. Erre az elmúlt években biztos, hogy nem volt példa. Most azonban igen. A szezonnyitó Steelvent Salgó Rallyn Turán Frigyes és Bagaméri László ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel robogott fel a pódium tetejére.
Jó passzban
A kettős úgy kezdte az idei magyar bajnokságot, ahogy tavaly befejezte. A nyíregyházi Eb-futam megnyerése után Salgótarjánból is elvitték a legnagyobb serleget. Abszolút nem érdemtelenül.
– Az első verseny után van egy kis lélektani előnyünk, de azt nem gondolom, hogy ez lenne a reális sebességkülönbség köztünk és az élmezőny többi tagja között – mondta érdeklődésünkre Turán Frigyes. – Természetesen boldogok és büszkék vagyunk a teljesítményünkre, mert tudatosan építettük fel a tarjáni hétvégét. Bíztunk
a döntéseinkben, jó abroncsokat tettünk fel, alapvetően ennek köszönhetjük ezt a magabiztosnak tűnő győzelmet. Elbízni azonban egyáltalán nem fogjuk magunkat, mert a korábbi években is megtapasztaltuk, hogy gyorsak és jók az ellenfelek. Ugyanakkor a siker hatására nagyon pozitívan és optimistán várjuk a miskolci folytatást.
Hasonló taktikával
Érthető Turán Frigyes és Bagaméri László jó hangulata, hiszen valóban domináltak a Steelvent Salgó Rallyn. Igaz, nem az első körben, hanem a folytatásban. Előbb felmérték a lehetőségeket, és utána vették kézbe az irányítást.
– A miskolci hétvégét is hasonlóan szeretnénk felépíteni – fogalmazott Turán Frigyes. – Ahhoz, hogy Magyarországon valaki futamot tudjon nyerni, mindennek össze kell jönnie. A tavalyi évben minket műszaki hiba hátráltatott Borsodban, pedig az autó szenzorjának meghibásodásáig dominálni tudtunk azon a versenyen.
Nagyon remélem, hogy ezúttal nem lesz semmi probléma, és a kedvenc pályámon – valamint a többin is – élvezni tudjuk a száguldást. A Bükkszentlászló–Bükkszentkereszt számomra etalon, imádom, és általában jól is szoktam rajta menni. Ez lesz az első gyorsasági, ami mindig megadja az alaphangot. A Salgón nem estünk neki egyből a versenynek, inkább a második körben nyitottuk ki a sebességet, vélhetően legközelebb is hasonlóan fogunk cselekedni. Mindenkinek nagyon fel kell kötni azt a bizonyos fehérneműt, mert legalább 4-5 olyan ellenfelünk van, aki tudása alapján képes futamot nyerni. A lélektani előny valóban nálunk van, de egy versenyhétvége után túl sok következtetést nem szabad levonni. Miskolc után valamelyest már okosabbak leszünk, de ezután is nagyon sok minden történik majd a magyar bajnokságban.
23 R5-ös
A Hell 26. Miskolc Rallyn is komoly mezőnyben kell helytállni a legjobbaknak: a topkategóriában ugyanis nem kevesebb mint 23 R5-ös versenyautóval neveztek. A teljes mezőnyt pénteken délután a népkerti prológon, majd a másnapi gyorsasági szakaszokon láthatják az érdeklődők.
(A borítóképen: Turánék önbizalommal telve érkeznek Miskolcra)