2021.07.01. 15:00
Lettországban folytatják Herczigék
Nagyszerű kezdés után hasonló folytatásban bízik a magyar páros az Európa bajnokság idei második versenyhétvégéjén.
Fotó: Zilinsky Zdenek
Másodszor indul a Liepaja Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A Lengyel Rallyn elért ötödik hely után magabiztosan várja a lettországi versenyt a SKODA Rally Team Hungaria párosa.
Eltérő pályák
Az ERC második versenye újra murvás rali lesz, de a pályák jellege egy kicsit eltér a Lengyel Rally szintén murvás pályáitól. Szokás szerint egy verseny előtti teszttel hangolódott a versenyzőpáros és a csapat a hétvégi ralira, és ez a teszt az utóbbi idők legjobban sikerült, emellett az egyik legmunkásabb tesztje volt.
- Egy rövid, de a verseny jellegét jól visszaadó pályán tudtunk tesztelni – árulta el a lettországi hétvége előtt Herczig Norbert. – Az elmúlt évek egyik leghasznosabb tesztje volt. Rengeteget dolgoztunk, reggeltől estig mentünk, és közben szinte teljesen átépítettük az autót. Át kellett állítani az agyunkat ezekre a pályákra. Lengyelország után azt gondolom, hogy ez sikerült, de mennem kellett jónéhány kilométert mire én magam is elhittem, hogy a kocsi be fog fordulni olyan sebességgel is, amit hazai pályákhoz szokott gondolkodással nem hittem volna el.
Kellett ehhez a három év ERC tapasztalat, a 2019-es sikeresen teljesített lettországi futam, és kellett az idei alapos felkészülés, valamint a Lengyel Rally tapasztalata.
Apró kavicsgolyókon
- Nagyon gyorsak a pályák, és az nehézsége, hogy apró kavicsgolyókon közlekedünk – folytatta a korábbi négyszeres magyar bajnok ralis. – Ez a talaj nagyon hasonlít Finnországhoz, nem véletlen, hogy sok északi versenyző indul ezen a versenyen. Ide kell megtalálni azt a beállítást, amivel ezeken a csapágygolyó szerű kavicsokon valamiféle tapadást tudunk találni. A végére a Skoda Motorsport által ajánlott beállítást vettük alapul, és ezt hangoltuk az én stílusomhoz. Ez már az a stílus, amin az idei teszt kilométerek tapasztalatai alapján választottam, és Lengyelországban is ez vezetett sikerre.
A 12 gyorsasági szakasz hossza 181.74 kilométer, mellette 468 kilométernyi etapot is meg kell tenni, így a verseny távja összesen 650 kilométer lesz. A pályák egy része 2019-ből ismerős már a SKODA Rally Team Hungaria párosának.
- A pénteki pályák közül négy klasszikus lettországi, hosszú gyorsasági lesz. Most az az információnk, hogy a közéjük tervezett kétkilométeres városi rövid szakaszokat a Covid szabályok miatt törölték, de az amúgy sem befolyásolt volna érdemben az eredményt – árulta el Herczig Norbert. – A négy gyorsasági viszont hosszú, és csak egyszer megyünk rajtuk, tehát aki elöl megy, az végig takarítja majd a napot. Emiatt fontos lesz, hogy a kvalifikáción jó eredményt érjünk el, mert a rajtpozíciónak nagy szerepe van.
Taktikus vagy kisördög
Az esélyek és a célok tekintetében most sem könnyű konkrét célokat megfogalmazni. A Lengyel Rallyn elért ötödik hely óriási siker volt, ezt a sportszakma és szurkolók is látták és elismerték. Lettország eggyel magasabb nehézségi szintet jelent, ugyanakkor a mezőny most is pokolian erős lesz.
- Versenyezni jöttünk. A taktikus énem azt mondja, hogy szorgos hangya módjára meg kell próbálni pontokat gyűjteni, és ezt kell szem előtt tartani. A kisördög viszont azt mondja bennem, hogy szeretnék gyorsan menni, megvívni a csatákat. Abban biztos vagyok, hogy gyorsabbak leszünk, mint két éve. Az, hogy ez hova lesz elég, az nagy kérdés. Van egy jó önbizalmunk a Lengyel Rally után, és ezt próbáljunk meg tovább vinni – fogalmazott a futamot megelőzően Herczig Norbert.
A Rally Liepaja programja:
2021. július 1. (csütörtök)
Kvalifikáció 4.61 km 17:30
2021. július 2. (péntek)
SS1 27.43 km 12:00
SS2 25.88 km 12:45
SSS3 2.00 km 13:40
SSS4 2.00 km 13:53
SS5 17.77 km 15:35
SS6 17.08 16:30
2021. július 3. (szombat)
SS7 18.11 km 09:00
SS8 12.06 km 09:55
SS9 16.00 km 10:45
SS10 18.11 km 13:50
SS11 10.00 km 14:50
SS12 15.30 km 15:25
Céldobogó 17:30