rali

2021.07.08. 09:15

Pontokat szereztek Lettországban

Norbert és Ferencz Ramón az abszolút értékelés tizenharmadik helyen ért célba a Liepaja Rallyn, ezzel idei második ERC futamukon is pontokat gyűjtöttek.

Fotó: Josef Petru

A SKODA Rally Team Hungaria párosa a verseny első napján remek időkkel teljesítette a gyorsasági szakaszokat.

Nagy tempó

– Az eredményünk egyáltalán nem tükrözi azt a teljesítményt és azt a tempót, amit tudunk ezeken a pályákon – kezdte az értékelést a liepajai célban Herczig Norbert. – A két évvel ezelőtti önmagunkhoz képest jelentősen gyorsabban mentünk. Sajnos a kvalifikációs eredményünk meghatározta a versenyünket. Látszik, hogy a kvalifikáció egy olyan eleme a versenyeknek, ami idejétmúlt, nem véletlen, hogy a rali-világbajnokságon már kivezették.

Ahogy minden ERC futam, a Liepaja Rally is a kvalifikációval kezdődött, ami után az első 15 páros rajthelyet választhat. Herczig Norbert és Ferenc Ramón 14. helyen végzett a kvalifikáción, ami azt jelentette, hogy számukra a második rajtpozíció jutott az első napon. Ez pedig egy murvás versenyen együtt jár a pályán levő apró kavicsok letakarításával. Lettországban a takarítás súlyos másodperceket jelent.

– Pár apró hibám volt a kvalifikáción, így kerültünk ebbe a helyzetbe. Hogy miért nem hibáztunk még egy nagyot a végén, hogy kikerüljünk a legjobb tizenötből? Mert sportemberek vagyunk” – zárta le a pénteki nap eseményeit Herczig Norbert, és ezzel az érvvel nem lehet vitatkozni.

A viadal első napján négy gyorsasági szakaszon összesen 88 kilométert autózott a páros a mezőny elején, ami után a második nap hat gyorsaságiját a 19. helyen várták. Herczig Norbert abban bízott, hogy a jobb rajtpozícióval sokat léphetnek majd előre, és így is lett. A reggeli első szakaszon rögtön ötödik idővel kezdtek.

Sokat fejlődtek

– Éreztem már az első napon is, hogy mennyit fejlődtünk, de szombaton már az időeredmények is megmutatták ezt. Azt hiszem, hogy ha a gyakorlatilag hazai pályán versenyző futamgyőztes Gryazintól kilométerenként kevesebb, mint fél másodpercnyire vagyunk, az hatalmas eredmény. A szombati napot nyerő Andreas Mikkelsentől 90 kilométeren negyven másodpercet kaptunk, és kilencedikek lettünk a második napon. ERC pályafutásunk eddigi legjobb tempójára voltunk képesek murván, és megint vissza kell utalnom arra, hogy ez az idei felkészülésnek köszönhető. Az autó is tökéletes volt, a Škoda Fabia Rally2 evo hibátlanul működött a Liepaja Rallyn – értékelt Herczig Norbert, majd az irányt is kijelölte a következő versenyekre. – A mezőny elképesztően erős ebben a szezonban, nyugodtan mondhatom, hogy erősebb, mint a világbajnokság R5-ös mezőnye. Ebben a kőkemény versenyben elég egy apró hiba a gyorsaságin, akár csak egy nem tökéletes íven vett kanyar, és a nagy sebesség miatt, 180-as tempónál ez rögtön egy másodpercet jelent. Amikor a 18 kilométeres szakaszon az első 15 autó 12 másodpercnyire van egymástól, akkor akár egyetlen ilyen hiba is komoly következményekkel jár. Ezen a versenyen bebizonyosodott, hogy ha tovább akarunk fejlődni ezeken a pályákon, – mert természetesen van még fejlődési lehetőségünk – akkor nem csak tesztekre, hanem tesztversenyekre lesz szükségünk ebben a régióban.

Végül még egy érdekes adat: a 2019-es Liepaja Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón az idei 3 perc 14 másodperces hátránnyal a hetedik helyen ért volna célba.

Folytatás aszfalton

A murvás versenyek után két aszfaltos futammal folytatódik a rali Európa-bajnokság, a SKODA Rally Team Hungária párosa július végén Olaszországban folytatja, egy hónappal később pedig a Barum Rally következik. A murvás tapasztalatoknak majd szeptember közepén, az Azori-szigeteken veszi hasznát Herczig Norbert és Ferencz Ramón.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában