2010.06.24. 13:45
Haladéktalan intézkedéseket kér a VEKE a MÁV vágányzára miatt
<p>A hétvégére tervezett vágányzár átdolgozására, az utasok haladéktalan tájékoztatására és az előkészítés kapcsán felvetődő személyi felelősség vizsgálására szólítja fel a MÁV-ot a Városi és Elővárosi közlekedési Egyesület (VEKE).</p>
A szervezet csütörtöki közleménye szerint a MÁV úgy korlátozza a hétvégi vasúti forgalmat a Keleti pályaudvar és Kőbánya között, hogy nem foglalkozik az utasok további közlekedésének megoldásával, és nem tájékoztatja őket. Hozzáteszik: több olyan lehetőség is létezik, ami a munkálatok ideje alatt jobb megoldás lehet.
A VEKE közleményében arról számol be: a MÁV a június 26-27-i hétvégén vágányzárral járó munkákat végez a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között, emiatt a két vágányból csak egyiken járnak majd szerelvények. Ez a Gödöllő-Hatvan, illetve a Sülysáp-Nagykáta-Szolnok elővárosi vonatok utasait érinti, mivel a járatok csak Kőbányáig szállítják őket, és onnan fordulnak vissza.
A szervezet szerint Kőbánya felsőnél csak a BKV 15-20 percenként járó, "csigalassú" 37A jelzésű villamosa jár, ráadásul nem is a Keleti pályaudvar felé. Bár egyes InterCity vonatok megállnak majd, ezek nem csatlakozó vonatok, jobb esetben is 20-30 percet kell várni az átszállásra. A miskolci InterCity vonatok, amelyekre a menetrend szerint mindössze néhány percet kellene várni, viszont nem állnak meg itt - írja a VEKE.
A szervezet szerint három megoldás is létezik a helyzet kezelésére. Az egyik, ha a szabad vágányon nem 50 százalékos, hanem teljes kapacitással mennek a szerelvények, és csak azok az elővárosi vonatok fordulnak meg Kőbányánál, amelyekhez néhány percen belül van csatlakozás a Keletihez. A másik, ha Kőbánya felsőtől a Nyugati pályaudvar, vagy Zugló felé terelik a szerelvényeket. Ehhez van direkt vasúti kapcsolat, sőt korábban többször alkalmazták ezt a megoldást. Emellett szól az is, hogy a Nyugati pályaudvaron biztosítottak a belvárosi kapcsolatok, Zuglóból pedig a 7-es buszcsaláddal lehet közlekedni, amivel 6 perc alatt elérhető a Keleti pályaudvar - érvel a VEKE. Hozzáteszik: ha a MÁV megállapodna a BKV-val, akkor az ilyenkor szokásos gyakorlat szerint az érintett vonatjegyeket fel lehetne használni a fővárosi tömegközlekedésben. A harmadik javaslat szerint vonatpótló autóbuszokat kellett volna rendelni, miután nincs más közvetlen kapcsolat.
A VEKE szerint a MÁV minimális szervezésre sem volt képes, ráadásul két nappal a vágányzár előtt nyoma sincs semmiféle utas-tájékoztatásnak ennek kapcsán. Hozzáteszik: egyik megoldás sem került volna egyetlen forinttal sem többe, mindez szándék, hozzáértés és motiváltság kérdése. A szervezet a tervezet átdolgozását, az utasok sürgős tájékoztatását és az esetleges személyi felelősség kivizsgálását kéri az ügyben.