2011.03.02. 15:01
Az ombudsman szerint a PSZÁF-nak be kell tartanai a fogyasztóvédelmi eljárások határidejét
<p>Az ombudsman szerint nem fogadható el, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a hozzájuk beérkező sok fogyasztói beadvánnyal magyarázza az eljárások elhúzódását.</p>
Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa azért fordult a felügyelethez, mert több panaszt is kapott amiatt, hogy a fogyasztóvédelmi eljárások nem fejeződnek be a határidő előtt.
Szabó Máté országgyűlési biztos szerint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) fogyasztóvédelmi eljárásaiban többször is jelentősen, akár hónapokkal túllépte a jogszabályban előírt ügyintézési határidőt. Ezzel pedig sérült a jogbiztonság követelménye és a tisztességes eljárással összefüggő jog.
A PSZÁF az ombudsmannal azt közölte, hogy a válság hatására többszörösére emelkedett a fogyasztói beadványok száma, ráadásul a felügyelet korábbi vezetése olyan ügyeket is kivizsgáltatott, amelyek nem tartoztak a hatáskörébe. Ez pedig - a változatlan kapacitások mellett - nem volt lehetséges az előírt határidőkön belül. Azt is leszögezték, hogy a tavaly júliustól hivatalban lévő új vezetőség már megtette a szükséges intézkedéseket a felhalmozódott ügyek rendezésére, mégpedig az előírásos határidőn belül.
Szabó Máté a felügyelet válaszát nem fogadta el, mert szerinte a panaszok nagy száma és a személyi feltételek szűkössége nem mentesítheti a közigazgatási szervet a törvényben előírt ügyintézési határidő betartása alól. Az ügyfél érdeke, hogy ügyét mielőbb kivizsgálják és az eljárás ésszerű időn belül befejeződjön.
-Független Hírügynökség-