2011.10.25. 10:35
Jegyzet: Játékban
<em>Bár már régen jártam gimnáziumba, jól emlékszem az unalmas, „muszáj csinálni” tornaórákra. Mivel a lustaságban az osztály jelentős részével osztoztam, úgy negyedik év elejére már tökélyre fejlesztettük az órai munka elsumákolását. Tanárunk végül feladta és elzavart minket a szeme elől egy félreeső pályára; kaptunk egy kézilabdát, leginkább alibiből. S láss csodát: ettől kezdve nem kellett noszogatnia, meccset vívtunk minden órán, önként, élvezve a mozgást meg a csapatjátékot.</em> <strong>Szőke Tímea jegyzete</strong>
Bár már régen jártam gimnáziumba, jól emlékszem az unalmas, „muszáj csinálni” tornaórákra. Mivel a lustaságban az osztály jelentős részével osztoztam, úgy negyedik év elejére már tökélyre fejlesztettük az órai munka elsumákolását. Tanárunk végül feladta és elzavart minket a szeme elől egy félreeső pályára; kaptunk egy kézilabdát, leginkább alibiből. S láss csodát: ettől kezdve nem kellett noszogatnia, meccset vívtunk minden órán, önként, élvezve a mozgást meg a csapatjátékot. Szőke Tímea jegyzete
A sportért felelős államtitkárság tervei szerint jövő szeptembertől minden nap lenne testnevelés óra az általános iskolákban, igaz, az ötből két órát „játékos egészségfejlesztő testmozgásra” cserélnének.
Utóbbi ellen tiltakozik a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete. Fenti tapasztalatom alapján, első ránézésre én nem tartom olyan rossz ötletnek. A sok mozgás terve természetesen üdvözlendő, de minél inkább kötelező valami, annál jobban utálja a diák, és miért lenne a torna kivétel? Bár még nem tudni, milyen a „játékos egészségfejlesztő” foglalkozás, talán kevésbé lesz „muszáj-ízű”, talán ráébreszti a gyerekeket a mozgás örömére.
Persze, ma is lehet élvezetes (kötelező) tornaórát tartani, a legjobb tanárok nyilván meg is teszik; dacolva a tananyag unalmával meg a diák lustaságával.