Magyarország

2012.02.07. 17:03

Malév - Bankszövetség: visszajár a repülőjegy ára bankkártyás vásárlás esetén

Budapest, 2012. február 7., kedd (MTI) - Azon ügyfelek, akik bankkártyájukkal vásároltak jegyet a Malév saját járatára, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árát visszakaphatják; a bankok elsőként azon ügyfelek bankkártyás kártalanítási eljárását tudják elindítani, akiknek a repülőjegye a reklamáció benyújtásának időpontjában már lejárt - közölte kedden a Bankszövetség.

Budapest, 2012. február 7., kedd (MTI) - Azon ügyfelek, akik bankkártyájukkal vásároltak jegyet a Malév saját járatára, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árát visszakaphatják; a bankok elsőként azon ügyfelek bankkártyás kártalanítási eljárását tudják elindítani, akiknek a repülőjegye a reklamáció benyújtásának időpontjában már lejárt - közölte kedden a Bankszövetség.

 

Az érintettek kártyakibocsátó bankjukhoz fordulhatnak a jegy árának visszatérítéséért. A Bankszövetség Bankkártya Munkacsoportja azt javasolja, hogy az ügyfelek vegyék fel a kapcsolatot bankjuk ügyfélszolgálatával, és pontosan informálódjanak a szükséges dokumentumokról. A közleményben mindazonáltal kiemelik, hogy alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség.

A közlemény szerint azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mivel a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott.

A Bankszövetség jelzi ugyanakkor: megkezdte a tárgyalásokat a Malév képviselőivel, hogy megteremtődjön a kártalanítási eljárás megindításához szükséges jogi helyzet, és az ügyfeleket azonnal tájékoztatni fogja a változásokról.

A szervezet leszögezte: a banki ügyfélszolgálatok felkészültek a kártalanítási kérések, panaszok regisztrációjára, és segítik a bankkártyás ügyfeleket a folyamat végigvitelében. A Bankszövetség azt kérte tagbankjaitól, hogy egyértelmű helyzet esetén a lehető leggyorsabban járjanak el az ügyfelek kártalanítása során.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!