2012.03.03. 14:09
HungaroControl: a magyar légtér forgalma enyhén csökkent tavaly, az idei év bizonytalan
Budapest, 2012. március 3., szombat (MTI) - Enyhén csökkent a forgalom 2011-ben az ellenőrzött magyar légtérben, az idei év pedig bizonytalan többek között az eurózóna elhúzódó válsága és a Malév leállása miatt - tájékoztatta Szőke Katalin, a HungaroControl kommunikációs vezetője az MTI-t.
Budapest, 2012. március 3., szombat (MTI) - Enyhén csökkent a forgalom 2011-ben az ellenőrzött magyar légtérben, az idei év pedig bizonytalan többek között az eurózóna elhúzódó válsága és a Malév leállása miatt - tájékoztatta Szőke Katalin, a HungaroControl kommunikációs vezetője az MTI-t.
Az ellenőrzött légtérben tavaly 606.947 légi járművet irányított a HungaroControl, 1,73 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
Az átrepülő forgalom, amely az összforgalom több mint 80 százalékát adja, 2,66 százalékkal mérséklődött. A Magyarországra érkező, illetve innen induló repülőgépek száma ugyanakkor 2,76 százalékkal emelkedett.
Az átrepülő forgalom csökkenésének legfőbb oka az euró övezetet sújtó gazdasági krízis, az észak-afrikai és közel-keleti régióba irányuló turizmus visszaesése a térség politikai és katonai válsága miatt, valamint az amerikai és NATO katonai légi szállítások folyamatos visszaszorulása az iraki csapatkivonások következtében - magyarázta Szőke Katalin. Hozzáfűzte: az átrepülő forgalom csökkenését némileg ellensúlyozta a Magyarországra érkező, illetve innen induló légi járművek mozgása.
Az idei év forgalmát a jelenlegi helyzetben nehéz előre becsülni. Nem látható még, hogy az eurózóna elhúzódó válságának milyen hatása lesz a légi forgalomra, és bizonytalan az is, hogy a Malév helyére belépő légitársaságok és új járatok milyen gyorsan, milyen mértékben lesznek képesek kitölteni a piaci űrt.
A HungaroControl mindezek ellenére hosszú távon nem számít jelentős bevételkiesésre. A Malév leállása hátrányosan érinti, de nem veszélyezteti a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. gazdálkodását, stratégiai terveit és fejlesztéseit, köztük a világszínvonalú új irányítóközpont felépítését sem, mert a forgalom közel 90 százaléka nem a csődbe jutott magyar nemzeti légitársaságtól származott.
- MTI -