2012.04.05. 16:02
Durva! Naponta 4 óra 46 percet tévézünk
Budapest, 2012. április 5., csütörtök (MTI) - Télen a teljes magyar népesség átlagosan öt óra 23 percet tévézett napont, nyáron picit kevesebbet - A tévézésre fordított idő drasztikusan megnőtt.
Budapest, 2012. április 5., csütörtök (MTI) - Télen a teljes magyar népesség átlagosan öt óra 23 percet tévézett napont, nyáron picit kevesebbet - A tévézésre fordított idő drasztikusan megnőtt.
Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. ismét felmérte televíziózási szokásainkat. A téli szezonban, vagyis 2011. december és 2012. február között a teljes népesség több mint 80 százaléka kapcsolta be legalább egy percre a televízióját egy átlagos napon, 6 óra 42 percet töltve így a készülék előtt - derül ki a felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön juttatta el a médiakutató az MTI-nek. A legtöbbet - naponta átlagosan 423 percet (7 óra 3 percet) - az ötven év felettiek tévéztek.
A vizsgált társadalmi csoportok többségére jellemző, hogy a tavaly téli időszakhoz képest kevesebben kapcsolják be naponta a televíziót, ám aki tévézik, az hosszabb időt tölt a készülék előtt.
A karácsony hetének kivételével a televíziózók többsége egyedül nézte a műsorokat. A magyar nyelvű csatornák számának növekedése továbbra is folytatódott: míg tavaly télen 95, idén már 99 magyar nyelvű csatorna volt elérhető a televíziós piacon.
A csatornatípusok közönségarányában szembetűnő változás, hogy míg tavaly a teljes népesség körében az országos kereskedelmi csatornák 41,3 százalékos részesedése idén 34 százalékosra csökkent. E változás legnagyobb nyertesei a közszolgálati csatornák, amelyek több mint 2 százalékpontos növekedést értek el, így 14,1 százalékra növelték részesedésüket.
Emellett 12,4 százalékosról 14,2 százalékosra emelkedett az általános szórakoztató csatornák részaránya is.
A műsorfogyasztás tekintetében két lényeges eltérés is mutatkozik: idén télen 3 százalékponttal magasabb a nem zenei szórakoztató és 4 százalékponttal alacsonyabb az információs műsorok fogyasztásának aránya, mint tavaly.
A mozifilmeket, valamint a híreket, politikai, illetve gazdasági témájú műsorokat tartalmazó programtípus fogyasztási aránya enyhén növekedett, az egyéb kategória fogyasztása pedig 1 százalékponttal csökkent idén télen.