2011.03.18. 09:39
A kátyúszezon elstartolt, a javítás még nem
<p>Miskolc - Újra kérdés: mikor kezdik a kátyúzást Miskolcon (is)?</p>
A kátyú sajnos örök, évről-évre visszatérő probléma. Hazánk útjai bővelkednek gödrökben, és ez alól nem kivétel sem Miskolc, sem megyénk. Mindig megkérdezzük, mit lehetne tenni ez ellen, a szakemberek megadják a választ, de a tél, a fagyok elmúltával újra az utakon éktelenkednek a lyukak. S mi újra és újra megkérdezzük, mikor kezdik a kátyúzást.
A Miskolci Városgazda Kft. az időjárás függvényében kezdi a munkálatokat, előre láthatólag a jövő héten – válaszolta az Észak-Magyarországnak Perecsenyi Attila ügyvezető igazgató. Elmondta azt is, hogy hozzájuk 420 kilométernyi útszakasz tartozik, egészen pontosan ennyi van az önkormányzat kezelésében. Erre a területre az idén 116 millió forint áll rendelkezésükre – tudtuk meg. Ez mire elég, lesz esetleg olyan terület, ahol nem tudnak majd kátyúzni? Mint az ügyvezető elmondta: a munkavégzésnél prioritást élveznek a tömegközlekedési utcák, közintézményekhez vezető útszakaszok, mindenekelőtt a balesetveszély megszüntetése a cél. „Nehéz megjósolni, lesz-e olyan útszakasz, melyen nem áll módunkban megszüntetni a gödröket – folytatta –, ugyanis napról-napra növekszik a kátyúzási helyszínek listája.
Beépítve
Megkérdeztük azt is – bár a Borsod Online-ra is folyamatosan érkeznek az olvasói jelzések – kátyú szempontjából melyek a kritikus területek Miskolcon. „Búza tér, Gömöri pályaudvar, Szeles utca, Győri kapu, Tapolca, Martin kertváros, Szinva utca, Fonoda utca, Szirma, Komlóstető, Kondor Béla utca, Előhegy utca, Róna utca, Szarkahegy utca, Görögszőlő, Andor utca” – sorolta az ügyvezető.
Megtudtuk azt is, hogy a városgazdához is érkeznek lakossági panaszok az utak állapotára, ezeket feljegyzik és beépítik a kátyúzási ütemtervbe. A bejelentett útszakaszok állapota azonban ismert a számukra, ugyanis két útellenőrük folyamatos felmérést készít – mondta.
Új réteget kapnak
Miskolc útjainak egy része azonban a Magyar Közút Zrt. kezelésében van. Így őket is megkérdeztük az útfelújításokról.
„Az útfelújítások várható kezdési időpontja április 15., mivel jelenleg a közbeszerzési eljárás van folyamatban – válaszolta Mikesz Csaba üzemeltetési és fenntartási osztályvezető. Hozzátette: a munkálatok befejezése május 31-re várható.
A kátyúk ideiglenes javítását télen is folyamatosan végzik, újrahasznosított aszfalttal, illetve speciális téli kátyúzókeverékkel – mondta. A melegaszfaltos kátyúzást az aszfaltkeverők beindulását követően tudják csak elkezdeni.
Miskolc belterületén, a 3-as számú főúton, a 26-os főúton a Kiss tábornok úton, a Tiszai pályaudvarhoz vezető úton lesz úgynevezett nagyfelületű kátyúzás, ahol a felső, 6 centis aszfaltréteget lemarják, és újat tesznek rá – tudtuk meg.
A megye területén rengeteg egyéb úton történik majd beavatkozás: például a 30-as, 37-es, 25-ös, 26-os utakon. Az útjavításokra szánt megyei költség – első körben – 820 millió forint, ami 207.000 négyzetméternyi út javítását tartalmazza. Ebből Miskolcon 192 millió forint összegben terveznek útfelújítást. Az osztályvezető arra figyelmeztetett, hogy ezek az adatok tájékoztató jellegűek, figyelembe véve, hogy a közbeszerzési eljárás még folyamatban van.
Beszélt arról is, hogy megyénk útjainak burkolata sajnos elöregedett, ezeken az utakon a leghatékonyabb megoldást a teljes felújítás jelentené. A 19 megyéhez viszonyítva azonban a középmezőnyben helyezkedünk el, viszont vannak olyan útjaink, amelyek jóval az országos átlag alatt vannak – mondta.
ÉM-NSZR
Kátyú mustra: a miskolci buszcsapda
Kátyú: Keleten a helyzet változatlan...
"Miskolc legdurvább kátyúja": az Újgyőri főtéri szépség
"Miskolc legdurvább kátyúja": a Lórántffy utcai tankcsapda
Tavaly több, mint 10 ezer kátyút javítottak
A kátyúzás talán nem lesz a költségvetés vesztese
"Miskolc legdurvább kátyúja": a Búza téri tengelytörő
Miskolci "kátyúkommandónk" videói!